#دریافتی_از_مخاطبین
❇️پایه ای ترین خطر فرقه برای جامعه آنجاست که فرقه ها با تشکیل یک هویت جمعی فرقه ای، مانع شکل گیری هویت اجتماعی واحد می گردند و از آنجا که جامعه، اساساً بر مبنای هویت جمعی شکل می گیرد با خُرد شدن هویت ها انسجام هویتیِ جامعه نیز عملاً در معرض فروپاشی قرار می گیرد. فرقه ها بر خلاف سایر گروه ها که در عین تفاوت و تمایز، در یک کل به هم پیوسته، ساختار کلی اجتماع را تشکیل می دهند، نه تنها خود را از بدنه ی اجتماع منزوی و جدا می کنند بلکه در کل ساختار اجتماع نیز خلل وارد می آورند. تفاوت و تمایز فرقه ها از نوعی نیست که آسیبی به ساختار کلیِ نظام اجتماعی نرساند.
❇️فرقه ها با جذب و در اختیار گرفتن نخبگان و استخدام استعدادهای آن ها به نفع خود، جامعه را از این استعداد و دستاوردهای آن محروم می کنند و همه توانایی های نخبگان را درجهت منافع و اهداف – غالباً ضد اجتماعی خود – به کار می گیرد. فرقه ها با استفاده از شعارهای جذاب و خصوصاً جوان پسند، شما را متقاعد می کنند که زندگی شما را متحول خواهند کرد و از این کسالت و تکرار همیشگی رها خواهید شد.
❇️فرقه ها با خط کشی های اعتقادی جعلی، حتی بین اعضای خانواده ها نیز نوعی بدبینی و تفرقه اعتقادی به وجود می آورد. فرقه های مذهبی اعضای خود را تعلیم می دهند تا بیرونی ها، حتی اقوام درجه یک را مانند شیطان تلقی کرده و به هر قیمت از آن ها گریزان باشند…
[برگرفته از کتاب «در قلمرو سایهها»]
🔵هویت اعضای برتر فرقه (حلقه اول)، پس از مدتی، با «فرقه» وحدت پیدا میکند. آنها تشکل را نمود خودشان میدانند و برای حفظش تلاش میکنند. وضعیتی که مطلوب سرکردهی جریان است.
📌پ.ن۱: پنجشنبه هفته پیش بر اساس اطلاعرسانی قبلی قرار بود آقای غفار عباسی سخنرانی کند، اما یکی از طرفدارانش (شهادتی) بر منبر رفت. او تلاش کرد با زیر سوال بردن «دو دو تا چارتا» و قرار دادن عقل (پیامبر درون) در مقابل عشق، دفاعیات خود را از آقای عباسی ارائه کرد.
📌پ.ن۲: غیر از آنکه سخنرانیها و انتشار کامل آثار شفاهی اقای عباسی به طور محسوسی کم شده است، اخیرا خود اقای تلاش میکند از قرائت متن عربی آیات و روایات خودداری کند.