استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

❇️ غفار عباسی در 23 آذرماه 1397 اعلام کرد که دیگر جلسه ای نخواهد داشت. او با تشبیه خودش به امام رضا علیه السلام و وداع ایشان، از شاگردان خودش خواست برای مشاوره‌های اخلاقی به دیگران مراجعه کنند. این مظلوم نمایی در مراسم چهلم مادر همسرش در بهشت معصومه حادث شد. بیست روز پیش از این، یعنی در سوم آذر ماه، او از مسجد رضائیه استعفا داده بود و تمامی جلسات خودش را تعطیل اعلام کرده بود. این استعفا دو روز پس از ضرب و شتم یکی از طلاب منتقد غفار عباسی در مسجد رضائیه توسط مریدان نوشته شده بود. یکم اذرماه سال جاری، عده ای از مریدان غفار عباسی، با تحریک ابوالفضل شهادتی، به سخنران مسجد رضائیه حمله ور شدند، و با اهانت به سخنران، منبر و مسجد، او را از مسجد بیرون کردند. یک فایل صوتی از این حادثه منتشر شده است. گفته شده در این مسجد دوربینهای مدار بسته وجود دارد اما هنوز هیچ تصویری از این حادثه ناگوار در فضای مجازی دیده نشده است.

🔴 تعطیلی فعالیتهای غفار عباسی و مریدانش فرمالیته و دروغ بود. آنها با ساخت بیش از 200 صفحه و کانال در فضای مجازی و انتشار کتاب و جزوه به تبلیغ عقاید ضالّه‌ی عباسی پرداختند. او ارتباطش را با مریدانش قطع نکرد. ایام فاطمیّه در منزلش مراسم گرفت. شاگردانش در خانه‌های تیمی و موسسات مختلف جلسات سخنرانی خود را تحت نظارت غفار عباسی ادامه دادند. حلقه اول مریدان غفار عباسی با آغاز ماه رجب در تدارک مراسم اعتکاف مریدان در مشهد با حضور غفارعباسی بودند. (به خواندن ادامه دهید در ادامه مطلب)
❇️ امروز، سه شنبه 28 اسفند 1397، کانالها و صفحات منسوب به غفارعباسی مدعی شده اند که دادسرای ویژه روحانیت به منزل غفار عباسی «حمله» شده است و همسر و دختر ایشان مورد «هتک حرمت» واقع شده‌اند. فیلم مصاحبه‌ای هم از خانم تفرشی، همسر غفار عباسی، منتشر شده است که در آن خانم تفرشی با گریه بخش‌هایی از ماجرا را تعریف می‌کند. مریدان غفار عباسی این حادثه را با حمله به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها مقایسه کرده‌اند و آقای عباسی را هم‌چون امیر المومنین علیه السلام مظلوم این ماجرا می‌دانند. یکی از مریدان سرشناس عباسی که در ماه‌های اخیر فعالیت ضد ساختاری (آنارشیسم) او به نام عدالتخواهی مشهور شده است، این ماجرا را در کنار سایر خاطرات مبهمش قرار داده و خواستار بروز «غیرت» از مخاطبانش شده است. او در استوریهای مختلفش در اینستاگرام گزارش لحظه به لحظه از اندرونی منزل غفاری را ارائه کرده است.
🔴 یکی از مخاطبان وبلاگ استاد کامل علّت مراجعه دادسرای ویژه روحانیت به منزل غفار عباسی را نه خود غفار عباسی بلکه رفتارهای خلاف قانون دفتر [بدون مجوّز] حفظ و نشر آثار عباسی عنوان کرده است. «محمدباقر عباسی» فرزند غفار عباسی است که پس از «سید رضا صدر الساداتی» در زیر زمین منزل غفار عباسی به صورت استیجاری زندگی می‌کند. آنها با چاپ و توزیع غیر قانونی آثار بدون مجوّز غفار عباسی با تذکرات مراجع قانونی ذیصلاح مواجهه شدند؛ اما بدون توجه به قانون به کار خود ادامه دادند و قصد داشتند در ایام اعتکاف این کتابها و جزوات را به صورت گسترده توزیع کنند! شنیده شده در چند روز گذشته، چند خانه و موسسه منسوب به جریان غفار عباسی کشف و کتابهای موجود در آنجا ضبط شده است. در نامه سید روح الله صدر الساداتی به مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره شده است.
❇️ روش برخورد عباسی و مریدانش با قانون یک موضوع مطالعاتی مناسب است! زمانی که انتقادها از غفار عباسی بالا گرفت، مریدان او خطاب به منتقدین گفتند چرا امثال آقامیری را رها کرده‌اید و به استاد اخلاق ما معترضید ؟ وقتی دادسرای ویژه با آقامیری برخورد کرد، غفار عباسی و مریدانش دست پیش گرفتند و گفتند چرا دادسرای ویژه برخورد می‌کند ؟
🔴 منش غفار عباسی و مریدانش برای اثبات حقانیت خودشان جالب است. از برخورد فیزیکی در خانه‌ی خدا با یک طلبه عمامه به سر، تا ضرب و شتم مامورین حفاظت پرواز در فرودگاه مهرآباد برای رفتن به تبریز! غفار عباسی فاقد هویت طلبگی است و تنها با اتصال خودش به علما و یا برخی از شاگردان شاخصش تلاش در اثبات مشروعیت خودش دارد. مریدان غفار عباسی فراموش کرده‌اند که بسیاری از شاگردان مرحوم منتظری و شریعتمداری هم جزء شهدای والا مقام بوده اند. اما آیا شاگرد شهید داشتن موجب حقّانیت استاد است ؟!
❇️ اگر غفار عباسی و مریدانش بر عهد خویش باقی نمانند، به نظر می رسد، در آینده‌ای نزدیک باید شاهد تقابل ایشان با نظام اسلامی باشیم. تقابلی که قطعا با حربه‌هایی #آشنا به نفع جریانات ضد انقلاب مصادره خواهد شد؛ واین حداقل ضربه‌ای است که غفار عباسی و مریدان ساده لوحش به جریان عرفان انقلابی وارد خواهند ساخت. جریان انقلاب، ساده لوحان و دنیاطلبان زیادی را پشت سر گذاشته است، از مرجع تقلید گرفته تا قائم مقام رهبری!

🔴 من به آقای غفار عباسی و مریدانش توصیه می کنم به جای واکنشهای کودکانه و فریادهای مذبوحانه و نامه‌های مظلوم نمایانه به حکم قانون و اخلاق و جامعه تمکین کنند و تمامی مطالباتشان را از مجاری عادلانه پیگیر باشند تا به سرنوشت گودرزی معدوم یا رجوی ملعون دچار نشوند.
❇️ #خودحق_پنداری و #خودامام_پنداری و #خودمجتهدپنداری برای کسی که هنوز پایه چهارم حوزه را قبول نشده دروغی بیش نیست اما سید روح الله صدر الساداتی در نامه‌اش چنین کسی را «آیت الله» می‌داند!. کارنامه درسی (ارزیابی تحصیلی) غفار عباسی را در حوزه علمیه ببینید:

ارزیابی تحصیلی حوزه غفار عباسی


ارزیابی تحصیلی حوزه غفار عباسی


ارزیابی تحصیلی حوزه غفار عباسی

نظرات (۱)

سلام
متاسفانه متن این صفحه قابل رویت نیست، حقیر نیاز فوری دارم و باید این متن را ملاحظه کنم، در صورت امکان با قید فوریت، مشکل نمایش متن در این صفحه را بررسی کنید
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی