استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

یکی از اصطلاحات رایج در میان مریدان آقای عباسی #بار_اولی است. «بار اولی» به کسی می گویند که تازه می خواهد سیر (مثلا) معنوی را نزد اقای غفار عباسی شروع کند. بار اولی ها «اَکسِس لیمیتِد» Access Limited هستند؛ یعنی نمی توانند همانند افراد پر سابقه به همه جا سرک بکشند و از همه چیز سر در بیاورند. آنها حقِ در آغوش کشیدن عباسی را در ملاقاتهای ابتدایی ندارند. «آغوش عباسی» خودش یکی از مراتبی است که نصیب هر کسی نمی شود.

«#نوبت_ماشین » اصطلاح دیگری است که در میان آنها شنیده شده می شود. گفته شده چون افراد زیادی پس از اقامه نماز خواهان رساندن اقای عباسی به منزل هستند، حلقه ی اول مریدان، که مدیریت امور تشکیلات را بر عهده دارد،  تصمیم گرفتند که این کار با ثبت نام و نوبت دهی به علاقه مندان انجام شود. شخصی که نوبتش باشد که با ماشینش آقای عباسی را برساند، می گویند #نوبت_ماشین اوست.

این دو نکته، حاصل بررسی میدانی و شنیده ها از طرفداران عباسی است. به نظر می رسد، این اصطلاح سازی ها و میریت تشکیلاتی، حاصل تلاشهای حلقه اول باشد. حلقه اول کسانی هستند که دیگر «اکسس لیمیتد» نیستند!

عرض کرده بودم در چند هفته گذشته، سیاست رسانه ای عباسی تغییر کرده است. آنها دیگر اخبار رفت و آمدهای عباسی را عمومی مطرح نمی کنند؛ پخش زنده سخنرانی ندارند؛ صوت کامل سخنرانی را بارگزاری نمی کنند؛ دیدگاههای انتقادی و پر از سوال چند پست پایانی را حذف و دیدگاهها را بستند؛ سخنرانی شاگردان را در دفاع از عباسی پخش می کنند. شاید اشتباهات فاحش آقای عباسی در قرائت و تفسیر و ترجمه قرآن و احادیث و همچنین فحاشیها و توهینهای فاش ایشان علیه مسئولان و علما موجب این تصمیم هوشمندانه از سوی حلقۀ تصمیم ساز شده است.

بعضی از چهره های شاخص حلقه اول عبارتند از: حجة الاسلام شهادتی، حجة الاسلام سید روح الله صدر الساداتی، حجة الاسلام احد ایمانی، حجة الاسلام داوودی و ... . به نظر می رسد از مدتی پیش، برنامه ریزی برای معرفی جانشین عباسی از میان همین اعضای حلقه اول صورت گرفته است.

تصویری که مشاهده می کنید #ارسالی_از_مخاطبین است. پس از #نوبت_انار، حالا نوبت تصویر #نوبت_ماساژ و #نوبت_لقمه است.


از خدا بویی نه او را نه اثر/ دعویش افزون ز شیث و بوالبشر
حرف درویشان بدزدیده بسی / تا گمان آید که هست او خود کسی
خرده گیرد در سخن بر بایزید / ننگ دارد از درون او یزید
دیر باید تا که سر آدمی / آشکارا گردد از بیش و کمی
زیر دیوار بدن گنجست یا / خانهٔ مارست و مور و اژدها
چونک پیدا گشت کو چیزی نبود / عمر طالب رفت آگاهی چه سود

نظرات (۹)

شما کینه ای و عقده ای هستید و بدون علم و تحقیق دارید تخریب میکنید فردای قیامت باید پاسخگو باشید.
برای شما متاسفم اگر دلیل باطل بودن و انحراف استاد غفاری رو جدا شدن اقای رحیم حسن زاده میدونید. اقای حسن زاده برای شما معیار هستند؟؟؟ رو این حساب هستن کسانی از روحانیونی که شاگرد اقای تحریری بودند چند سالیست از ایشون جدا شدند الان شاگرد استاد غفاری هستند شما با این گفتتون اب پاکی رو ریختید....
پاسخ:
جدا شدن آقای حسن زاده، کسی که خیلی به غفار عباسی نزدیک بود، خبر از اتفاقات ناگواری در نزدیکی غفار عباسی می دهد. من به دنبال ایجاد این پرسش هستم که چرا امثال آقای حسن زاده پس از مدتی از غفار عباسی جدا می شوند ؟
  • علم الهدی
  • این چه استاد عرفان هست که دروغ میگوید در کلیپ اول می گوید 25سال شاگرد آیت الله بهجت بوده بعد می گوید 17سال الان دفتر آیت الله العظمی بهجت رسما نامه داده اصلا آیت الله شاگرد چنینی نداشته
    این چه عمامه به سر که کتاب تحف العقول را می خواند تحفه العقول
    ثقه الاسلام غفاری مدرک سطح یک حوزه دارند یعنی پایه ششم حوزه
    مگه منزل علامه حسن زاده را سنگباران نکردند . مگه نگفتند هر کس پشت سر ایشان نماز خوانده برود نمازش را قضا کند . اونها هم امثال شما بودند
    پاسخ:
    هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ

    مقایسه عالم بزرگواری چون علامه حسن زاده با انسان بیسوادی به نام غفار عباسی قیاس مع الفارق است.
    تو خودت را باش . اول خودتو بساز . اولیات اخلاق را هم رعایت نمیکنی . مگه شیخ رجب علی خیاط تجصیلات حوزوی داشته ؟؟ ایشان اغوشش روی همه باز است و ماشین اخرین سیستم هم مثل بعضیا سوار نمیشه پس چیزی به اسم آغوش غفاری نداریم . اولیها هم که گفتی صرفا به کسایی میگن که دستورات اولیه رو میگیرن . وایشون چیری ندارند که سرک بکشی .
    پاسخ:
    معلومه که شما هم هنوز به مرحله آغوش نرسیدی !!!
    یک سوال:
    شما این همه وقت میذاری برای روشن کردن ما در مورد آقای غفاری اسم وبلاگت رو هم گذاشتی استاد کامل فقط که به تخریب این آقا میپردازی خودت نمونه ی کاملی برای ارائه رو داری یا فقط عمرت رو برای تخریب قرار دادی. اگر قرار به تخریبه چرا اسم استاد کامل رو انتخاب کردی؟؟
    پاسخ:
    سلام اگر دقت کرده باشید لابه لای مطالب،  از اساتید مورد تائید مطالبی در نحوه سیر و سلوک قرار می دهم
    سلام وقت بخیر عکس فوق چیزی را خلاف شرع و عقل نمی رساند چرا در شرع مقدس احترام استاد همانند احترام والدین است بنابراین چون ایشان جانباز هستند و مشکل قند هم دارند و پایشان بشدت زخم دارد ممکن شاگردان به ایشان خدمتی کنند
    پاسخ:
    قضاوت با مخاطبین ....
    سلام
    اقا جان، چرا چیزی که علم ندارید رو پخش می کنید 
    میدونید اصلن اینجا کجاست؟
    فکر میکنید برای خوش گذرانی اومدن لب جوی و ماساژ میدن همو
    اقای غفار عباسی دیابت داره اونم overt 
    الانم پاهاشون ulcer داره
    تو این تصویر هم تو شلمچه پاهاشون گلی شده و زخما کثیف شده و یه مقدار از حال رفتن که دوستاشون دارن یه جورایی recovery می کنن
    استاد به کنار
    اگه یه دوست ساده هم چنین وضعیتی براش پیش میومد مشکل داشت پاشونو از گل پاک کنن
    پاسخ:
    انشاالله کلیپ های دیگری از مرید بازی های ایشون به دستم رسیده که منتشر خواهم کرد
    خوب که چی بشه ؟؟؟؟ واقعا به نوشته هایتان فکر میکنید؟؟؟ من از شما بابت این نوشته ها تشکر میکنم چرا که باعث شده عده ای از رفقا با این حرفا و رفتارهای شما به این نور متصل بشن واز شما تشکر میکنن چرا که این مصرع را شما برایشان ترجمه و تصورسازی کردین .   عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد ... خواهشا ادامه بدین ممنون .
    پاسخ:
    الحمدلله ریزش ها بیش از رویش ها بوده است.

    طبق اعتراف آقای حسن زاده از مریدان درجه یک آقای غفار عباسی. (کلیپ صوتی در آپارات موجود است)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی