استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

آیت الله شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی) رحمة الله علیه

آقای عباسی (غفاری) همواره در سخنرانی‌های خود از استاد آیت‏ الله سعادت‏ پرور به‌عنوان استاد اخلاق و عرفان خود یاد می‏کند و در تمامی نوشته‌ها و عکس‌ها و بنرها، به‌عنوان شاگرد برجسته آیت‌الله بهجت و آیت‌الله سعادت ‏پرور معرفی می‌شود.

پیشتر به این نکته اشاره کردم که در فضای مباحث اخلاقی و عرفانی، مقصود از شاگرد کسی است در مسیر سیر و سلوک تحت تربیت یک استادی قرار گیرد، نه اینکه صرفاً در جلسات وعظ عمومی و یا نماز جماعت آن استاد حضور یابد.

خوب است مخاطبان عزیز بدانند که مرحوم آیت‌الله سعادت‏ پرور از شاگردان برجسته مرحوم علامه طباطبایی بودند و پس از رحلت علامه، بیش از 20 سال سعی وافری در تربیت شاگردان اخلاقی و عرفانی به خرج دادند و در دامان ایشان شاگردان فراوانی تربیت شدند. ایشان در میان شاگردان خود برخی را به‌عنوان مربی و دستگیر افراد نام می‌برده‌اند که تعداد آن‌ها بیش از 20 نفر است.

تحقیقات من نشان می‌دهد که نام آقای عباسی (غفاری) هرگز در میان این جمع نبوده، بلکه ایشان صرفاً از شاگردان عادی استاد سعادت‏ پرور بوده‏ اند. 

دنباله متن را در ادامه مطلب بخوانید...

بااین‌وجود مشخص نیست که نویسنده کتاب بدایة السلوک با استناد به چه مدرک و مستندی در پاورقی ص 356 این کتاب، آقای عباسی را از شاگردان صاحب اجازه استاد سعادت‏ پرور به شمار آورده است.

بدایة السلوک ص 356

نویسنده بدایة السلوک در این کتاب تلاش می‌کند بدون ذکر نام، به برخی از شاگردان استاد سعادت‏ پرور که قصد داشته‌اند جلوی دکان بازکردن مدعیان شاگردی استاد سعادت‏ پرور را بگیرند، کنایه زده و مخالفت‏هایی که از سوی آنها با آقای عباسی(غفاری) می‏شود را ناشی از دور شدن از اخلاق و سلوک جلوه دهد!!

به‌هرحال تحقیقات من برخلاف مدعای نویسنده بدایة السلوک است و نا آشنا بودن و مطرح نبودن آقای عباسی در میان شاگردان استاد پهلوانی تا حدی است که برخی از ملازمان و نزدیکان استاد سعادت‏ پرور حتی نام آقای عباسی را نیز نمی‌دانسته‌اند و صرفاً به چهره ایشان را می‌شناخته‌اند.

نکته پایانی اینکه اگر در مورد آقای عباسی صرفاً ادعا می‏شد که مدتی شاگرد استاد سعادت‏ پرور بوده‏ اند، به ایشان اشکالی وارد نبود؛ اشکال آنجایی است که در مورد او ادعا می‏شود که از شاگردان برجسته!! استاد است.


نظرات (۶)

  • محمد رضا
  • با سلام اصلا تربیت انسان نیاز به اجازه کسی نداره .همین که شخص اطمینان داردکه سخنانش مورد تایید اهل بیت است کافی است. غیر از معصوم هم انسان کامل نداریم . مگر اقای فاطمه نیا نفرموند والله اقای امجد جزءاولیاء خداست. در صورتی که الان همه میگویند که نیست . مگر اقای بهجت نفرمودند هر کس میخواهد به جایی برسد دستش را در دست امجد کذارد(به دین مضمون) مگر اقای رخشاد نگفتند که اقای بهجت گفتند امام زما عج الله در فلان سال ظهور میکنند اما نکردند . میبینیم در همه این مسایل همه این بزرگان اشتباه کردند. انسان کامل که اشتباه نمکننه . چون معصوم فقط چهارده معصوم هستند دیگران سر شار از جهل واشتباه هستند حتی اگر سید علی قاضی باشد وسلام
  • مهدی جعفری
  • من کلیپی که تو متن نامه به بیت حاج آقای سعادت پرور بهش اشاره کردید رو دیدم حاج آقای عباسی دراونجا میگن که یک بنده خدایی امام زمان رادیده اند ونگفتند که من دیدم واگر بخوایم به این اشکال واردکنیم باید به عرفای سابق مثل آیت الله بهجت هم باید اشکال کنید که مکاشفات وتوفیقات شخصیشون رو به این شکل بصورت غیرمستقیم بیان میکرده اند
  • مهدی جعفری
  • سلام علیکم این که عدم مطابقت طریقه سلوکلی آقای عباشی بامرحوم سعادت پرور بخوایم علم کنیم صحیح نیست زیراشاگردمیتونه پس از این که خودش صاحب نظرشد به نحو دیگری به تربیت سلوکی شاگردان خود بپردازه مثل اجتهاد درفقه که دومجتهد که شاگرد واستاد بوده اند میتونند اختلاف نظرداشته باشند
    سلام.
    شاید واقعا ایشون شاگرد خاص الخاص بوده اند کسی چه میدونه شاید ایشون از آیت الله تحریری هم بالاتر هستن در حالی که برای دستگیری از مردم اجازه استاد لازم است یعنی این شاگرد خاص الخاص اجازه نامه ای از آیت الله پهلوانی ندارن که مردم به آقای غفاری اعتماد کنن عجیبه نمیدونم چرا با وجود دم خروس قسم روباه رو باور کرده اند.
    اصلاحیه.... حضرت استاد سعادت پرور جلسات متعددی داشتند و شرکت کنندگان در هر جلسه با جلسات دیگه یکی نبوده. منظور شما رو از شاگرد عادی و حضور عمومی اقای غفاری در جلسات رو نمیفهمم. یعنی اگر اقایان منتقد اقای غفاری در جلسه مختص خودشون با استاد سعادت پرور که یکی از جلسات چند گانه معظم له بوده حضور نداشته شما به راحتی حمل بر شاگرد خاصن نبودن ایشان میدونید!!! شما از دل تک تک شگردان استاد سعادت پرور خبر داشتید کدوم خاص هست کدوم عادی. واقعا قانع شدم....ا
    پاسخ:
    یعنی شما می فرمایید اقای غفار عباسی شاگرد خاص الخاص اقای سعادت پرور بودند اما احد الناسی از برجستگی ایشون خبر نداشته و ندارد ؟ پس شما چه طور به این مسئله پی بردید ؟ نکنه چون خود غفار عباسی گفته من شاگرد برجسته اقای سعادت پرورم باور کردید ؟!
    حضرت استاد سعادت پرور جلسات متعددی داشتند و شرکت کنندگان در هر جلسه با جلسات دیگه یکی نبوده. منظور شما رو از شاگرد عادی و حضور عمومی اقای غفاری در جلسات رو نمیفهمم. یعنی اگر اقایان منتقد اقای غفاری در جلسه مختص خودشون با استاد سعادت پرور که یکی از جلسات چند گانه معظم له بوده حضور نداشته شما به راحتی حمل بر شاگرد خاصن بودن ایشان میدونید!!! شما از دل تک تک شگردان استاد سعادت پرور خبر داشتید کدوم خاص هست کدوم عادی. واقعا قانع شدم....ا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی