استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حجت الاسلام محمدجلیلی در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:
اسمش عباسی است، متولد ۱۳۴۱ و در ۲۵ سالگی آمده قم… پس از چندی یک دفعه خبر رسیده که جلسه اخلاق گذاشته و نوجوانان و طلاب جوان کم اطلاع را با ادا و اصول های عرفانی و عبادی، پای درسش نشانده… در جلساتش مدام میگوید: به استادتان مبادا شک کنید که اول سقوط و انحراف است!!! نه سواد و اجتهاد حوزوی دارد نه تحصیلات دانشگاهی!! مرحوم پهلوانی به نقل از آیت الله فروغی گفته اند: بنده دستانم لرزید وقتی فهمیدم این آقا (عباسی) برای جوانان کلاس اخلاق! گذاشته… بنده این آقا را از شاگرد داری منع کردم و گفتم که مواظب باش به سرنوشت دوستت دچار نشوی!!
.
پای بنرهایش میزنند: حضرت استاد غفاری از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بهجت(ره) و سعادت پرور!! حاج علی آقای بهجت گفتند اصلا مرحوم پدرم شاگرد عرفانی نداشتند، شما چه شاگردی هستید؟! جایی میگوید ۱۰-۱۷ سال! یکجا میگوید: من ۲۵ سال شاگرد ایشان بوده ام… (درحالیکه از سال ۶۶ تا ۸۸ فقط ۲۲ سال میتوانسته وی را درک کند) گویی منظورش پای درس فقه و اصول نشستن است! که عابری پیاده هم میتواند بنشید در این جلسات! تمام اساتید برجسته اخلاق و شاگردان خاص (اجازه مکتوب داران جذب شاگرد) سلسله عرفا که در جلسات خصوصی مرحوم پهلوانی بوده اند، میگویند: این جناب از کجا آمده که بنام شاگردی ایشان جلسه میگیرد؟! استاد مویدی (از شاگردان محرز مرحوم پهلوانی) می فرماید: من اصلا ندیده ام این فرد را… استاد محمدی و امینی میگویند: این آدم در جلسات خاص استاد اصلا اجازه ورود نداشته چه رسد که بگوید من شاگرد خاص بوده ام!! آیت الله تحریری این فرد را بی سواد در حوزه و عرفان و استاد فروغی و فاطمی نیا وی را کاملا غیر قابل اعتماد میدانند. در مجموع هیچ کدامیک از اساتید اخلاق و عرفان وی را تایید نمی کنند و بالکل مردود میدانند.
.
🔴اما غفاری چه میگوید؟
.
او با ادعای کشف و شهودات شخصی و بیان خوابها! همچنین ادعای ارتباط برخی شاگردانش با امام زمان!! خود را استاد کامل دانسته و علیه اساتید اخلاقی چون حضرات نام برده دست به تخریب و اهانت می زند. وی با ادعای پیروی از مکتب امام خمینی(ره) در جایی میگوید: من بخاطر تهذیب نفسم بحمدلله یک لغزش کوچک سیاسی هم ندارم و تمام تشخیص هایم درست بوده و هست!! در جایی دیگر خود را در مقام پذیرش توبه حضرت آدم دانسته و با صورت وجودی ائمه اطهار یکسان میداند!! وی با القائات گوناگون شاگردانش را در توهم رشد نگه میدارد (همچون فرقه احمدالحسن) نه با منطق و استدلال! او در جلسات خود به شاگردانش دستور میدهد تا علیه هر کسی که مخالف اسلام میدانند بشورد


لینک منبع: www.instagram.com/p/Bp7TJ0OB24-

نظرات (۱۱)

  • علی موسی زاده
  • سلام
    تعجبم از ساده لوحی و ساده نگری عده ای از طلاب که در آینده با سخنرانی هایشان، باید روشنگر اذهان مردم باشند.بنده با بر رسیهای لازم درباره غفار عباسی نکاتی را عرض مینمایم.
    1.داشتن آثار خارق العاده که به عنوان کرامت گفته میشود، هیچ دلیلی بر حقانیت صاحب آن نیست ، شایاطین و شیطان رجیم برای مریدانشان کارهای خارق العاده انجام میدهند تا آنها را حق جلوه دهند و در مراحل بعدی بوسیله همین مریدان، باعث انحراف در دین و در بین مسلمین گردند، درست مثل مجید جعفری تبار و همسرش که به اعدام محکوم شدند.
    ۲. کسی که واقعا عالم و عارف باشد ، هیچگاه خود را مطرح نمیکند و از خود و منیت ، دم نمیزند ، بلکه در نهایت تواصع از هرگونه گرایش به خودش، می گریزد، این نوع سلوک، سلوک همه علمای بزرگ سلف و حاصر است.
    پس اگر کسی مثل عباسی ، دائم و مصرانه ، خود را مطرح کند ، باید بفهمیم که این شخص، مهره شیطانست و برای افساد آمده نه اصلاح.
    ۳. علمای بزرگ علمی و عرفانی وقتی با عالمی بزرگ و معنوی و عرفانی ، مواجه شوند، او را به شاگردانشان معرفی خواهند کرد تا جامعه اسلامی از وجود آنها استفاده کند ، اما در مورد عباسی نه تنها چنین معرفی وجود ندارد بلکه علما، علمیت و معنویت او را نفی کرده و حتی بعصی او را کلاش میدانند که این خود، توجه و تنبهِ عزیزان را می طلبد. خدا نگهدار
    خدایا ما به صراط مستقیم هدایت فرما. آمین یا رب العالمین.
    سلام
    چرا شمابه راحتی درمورد کسی قضاوت میکنید
    چرا خودتون رو اینقدر علامه میدانید
    گیرم که هیچ سوادی حاج اقا نداره حتی کلاس اول / مگر نه اینکه خدا به پیامبرش حضرت محمد.ص. امی(بی سواد) نبود
    اگه اینجور که شما همه رو علامه میدانید و حضرت استاد رو رد میکنید که امام زمان.عج. غریب نبود
    وای از تعصب های بیجایتان..
    وای از خودبینی و کوتاه فکری ها..
    ان شاالله خدا کمک کنه به هممون
    تازه میفهمم وقتی امام زمان.عج. میفرمایند خون به دلشان است ینی چه../
    تازه معنی غربت رو متوجه میشم../
    باسلام اقای سعادت پرورباطنی هم شاگردپرورش میدادحتماشاگردان ازایشان کراماتی دیده اند که ایشان راول نمیکنندوروزبه روزبه شاگردان استاداضافه میشود
    سلام علیکم من یک بار غفاری را در حرم دیدم ماشاالله دنیای تزویر و حیله همجین عصا می زد که انگار مرجع تقلید راه می ره اگر کمی انصاف و وحدان بیدار داشت که ندارد بر می گشت کلیپ ها و مطالبی که خودش گفته را نگاه می کرد فکر نمی کنم از خجالت از خونه درمی آمد بیرون بارزترین مطلب که حیله این شخص بر ما محرز شده همان کلیپ که می گوید من شاگرد ایت الله بهجت هستم که هم از نظر محتوی و هم ا ز نظر دفتر ایت الله بهجت شاگرد بروری رد شد
    واقعا انسان جقدر رو داشته باشه دروغ بگه اون هم روز روشن بعدا ادعا کنه عارف هم هست
    من اگر قاضی بودم حکم می کردم در فیضیه 100 ضربه شلاق در ملا عام به ایشان می زدند
    این نوع نویسندگی پر از دروغ و کذب و افترا نشانه بزرگ بودن طرف مقابل یعنی آقای غفاری میباشد
    بنده از امروز حتما پیگیر معظم له خواهم شد تا از محضرشان مستفیض شوم
    من مرید کسی نیستم ولی متاسفم برای نویسنده که اینطور افترا و توهین بدون سند یا باسند پشت سر عالمی می‌نویسد و از این فعل به شخصیت بزرگ آقای غفاری پی بردم و مریدش شدم و این نشانه دوست داشت خداوند است
    واقعا دنبال چیه هستید و هستیم....
    سلام دوستان . بنده شاگرد اقای غفاری بودم و الان ازشون جدا شدم ایشون ایت الله نیستند ایشون چه ایت اللهی هست که نمیتونه آیات و روایات رو بخونه و دهها مشکل دیگه که ایشون داره من به هر کس که شاگرد ایشون هست خواهش میکنم کمی در مورد اقای غفاری تحقیق کنند خود ایشون ۲ الی ۳ بار دستور خلاف شرع یا اخلاقی دادند به من


    یا علی
    سلام دوستان . بنده شاگرد اقای غفاری بودم و الان ازشون جدا شدم ایشون ایت الله نیستند ایشون چه ایت اللهی هست که نمیتونه آیات و روایات رو بخونه و دهها مشکل دیگه که ایشون داره من به هر کس که شاگرد ایشون هست خواهش میکنم کمی در مورد اقای غفاری تحقیق کنند خود ایشون ۲ الی ۳ بار دستور خلاف شرع یا اخلاقی دادند


    یا علی
    سلام برادر بزرگوار، من از شاگران آقای غفاری نیستم ولی با ایشان دو روز ارتباط داشته ام ، هم اکنون کلاس یکی از شاگردان ایشان به مدت شاید 2 سال است که استفاده می کنم. انسان بی بصیرتی هم ان شاءالله نیستم که همه چیز را بپزیرم یا احساساتی شوم چون افتخار استفاده از توصیه های یکی از شاگردهای واقعی آیت الله بهجت در چندسال گذشته را داشته ام. حرف من این است که تفاوت حوزه و دانشگاه این است که در حوزه طلاب کنار هم می نشینند و با هم بحث می کنند اگر شاگردی از استادش انتقادکرد چیز محیرالعقولی نیست بلکه استاد می شنود و وظیفه دارد شاگرد را قانع کند ولی در دانشگاه دیکتاتوری است . هرچه استاد بگوید همان است و شاگرد در آخر ترم باید گفته های استاد را آزمون دهد. من تعجب می کنم که شما و دوستان شما استدلالهای محکمی ندارید که شخص من و دیگر دوستان را قانع کند که آقای غفاری مشکل عظیمی دارد. فقط توهین از شما شنیده می شود. امام جمعه اسلام آبادغرب با صراحت می گوید عده ای بی سود در پشت سر ایشان جمع شده اند و منحرف هستند. من به جرات می گویم کلاسهایی که من در دو سال گذشته از یکی از شاگردان ایشان استفاده کرده ام بسیار غنی و در مسیر بحق مهدویت و اهل بیت علیهم السلام بوده و چیز حاشیه داری نبوده و تمامی فایل های صوتی آن هم هست و درمقام مقایسه در شهر غنی تر از این جلسات ندیده ام. اگر افرادی هستند که منتقد هستند مشکلی نیست و مناظره کنند و با حدیث و روایات به قول خودشان این دکان را تخته کنند و همه کسانی که در درس اخلاق شرکت می کنند به سرزندگیشان برگردند و اگر نه منتقدان سوادش را ندارند و یا فقط بدون دلیل دشمنی می کنند همگان بفهمند که را قبلی راه درستی بوده و خارج از موضوع من این را به جرات می گویم ،بسیاری از افرادی که به جلسات اخلاق می آیند بسیار افراد مهذب و مومنی هستند که سعی می کنند طبق توصیه استاد همه چیز را خدایی ببینند ، اولیاء را که منسوب به خداهستند را از خود نرانند، دست گیر باشند ، جاذب باشند و هرچه خوبی است را درخود ایجاد کنند و اشاعه دهند و تاکنون هیچ چیز نامعقولی در این وسط وجود نداشته ، و کسانی مانند آقای ممدوحی کرمانشاهی به جای اینکه از راه احادیث ثابت کند آقای غفاری مشکل دار است با توهین هایش در کلیپ می گوید آقای غفاری از مادرش قهر کرده و آیت الله شده و سرنماز گریه می کند و بی سواداست .به نظر شما گریه کردن سر نماز ایراد دارد، از مادرش قهرکرده توهین نیست و کسانی این صحبت را مطرح می کنند که خود داعیه استادی اخلاق را دارند. در حوزه ها باید همه اهل مشاهده و دیدن باشند و در قران هم آمده که چرا نمی بینید؟ ایشان اگر می بیند ایرادی بر او نیست بلکه بحث گفتن مشاهدات ایشان است که شاید تکلیفی باشد که بگوید و می توان در باره آن بحث کرد نه اینکه دیدن را منکر شد . شما و دوستان شما بدانید سواد فقط کتاب خواندن نیست که ما را بی سواد می خوانید واگر اینطور بود همه بعد از گرفتن لیسانشان الان اهل کرامت و طی الارض بودند. آقای غفاری یک هنر بسیار خوب دارد، هیچ کس را از خود نمی راند و حتی کسانی که تازه کار هستند و تازه به این مسیر آمده اند را چنان تشویق می کند که انسان لذت می برد و افراد تازه کار درصدد پیشرفت بیشتر بر می آیند و مگر عرفان چیست و خدا از یک انسان چه می خواهد. و آقای غفاری می گوید که آن چیزی را که خدادوست دارد انجام دهید و لاغیر و هیچگاه ندیدم شاگرد ایشان و استاد ما کسی را علیه کسی یا گروهی بشوراند و از گروهی بد بگوید و فقط توصیه دارد هرکسی هم اگر دشمن باشدد یا منحرف و یا حتی کافر ، خدا او را انسان آفریده و شما وظیفه دارید به او کمک کنید. دوست عزیز خود را گرفتار مسائل حاشیه نکنید و دنبال واقعیت باشید شاید فردی بی سواد شما را به خدابرساند و فردی باسواد باعث سقوط شما شود. من بدون تعصب این مطالب را نوشتم که ان شاءالله باعث تأملی شود. این را هم بدانید خراب کردن راحت است مراقب باشید هزینه های خراب کردن نادرست نزد خدا بسیار گران است. یاعلی
    داداش مثل اینکه تازه به این گروه پیوستی . اینا مطالب قدیمی هست وبا این مطالب روزگاری رو سپری کردین و حالش رو هم بردید . جدید چی دارین ؟؟؟ جریان اینکه حضرت استاد پهلوانی باشنیدن جریانی دستانشان لرزیده را یک بار اقای امینی میگن من دیدم !!!! شما میگین اقای فروغی میگن !!! بعضی میگن آقای رجالی اونجا بودن !! داداش تکلیف مارو معلوم کنید آخرش راوی کیه و شاهد جریان کدام یک از آقایان بودن؟؟؟؟    نکته بعدی یک زمانی میگفتن همه اون کسانی که اجازه تربیت داشتن اجازه مکتوب دارن !!!! جویا شدیم که میشه ماهم نظری به این اجازه داشته باشیم ؟؟؟؟ خبری نشد تاحالا !!! وبعدهاگفتن که نه مکتوب نبود و آقای فروغی فقط  مکتوب دارن !!! اون رو هم جویا شدیم وخبری نشد . تازگی ها میگن که این اجازه شفاهی بوده ! عجب !!! میگم داداش شما که دستت تو کاره و با این آقایان ارتباط داری میشه از این اجازه نامه خبری به ما هم بدهید؟؟؟ ممنون میشیم .  لطفا همان طور که نظرات خودتان رو میزارین نظرات دیگران رو هم لطف کنین .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی