استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

انا عبد من عبید محمد

اگر آنچنان که آقای غفار عباسی (غفاری) می گوید: «می توان به تمام مقامات پیامبر اکرم (ص) رسید و عین او شد، نه ذره ای کم و نه زیاد» ww.aparat.com/v/7xlsy

 آیا علی و زهرا و اولاد طاهرینشان علیهم السلام، در وصول به این مقام شایسته تر نبوده و نیستند؟

حال آنکه هیچ یک از آن بزرگواران، نه تنها مدعی وصول به مقام رسول الله (ص) نبوده اند، بلکه از امیرالمؤمنین (ع)که طبق روایات افضل از همۀ ائمه است، در این باب چنین نقل شده:

«إنّما أنا عبدٌ من عَبید محمّد»

«بی تردید من بنده ای از بندگان محمدم»

(الکافی:ج1،ص 234)

نظرات (۳)

امام حسین ع هم در زمان امامت امام حسن ع امام نبودند. پیرو و تابع و حرف‌شنو و سرباز و کارگر و عبد امام حسن ع بودند.
سلام علیکم.
شما که می گویید امام علی علیه السلام می فرماید من بنده محمد ص هستم و نمی توانم عین رسول الله ص شوم این را چه می گویید:
قسمتی از حدیث معرفت امام به نورانیت:ای سلمان و ای ابوذر من و محمد یک نور بودیم که خدا آنرا دو قسمت کرد به یکی گفت محمد(ص) باش و به دیگری گفت علی مرتضی (ع)،
در جای دیگر از این حدیث صراحتاً می فرماید: "أنا المحمد" من همان محمد هستم...
حالا بگویید آیا برای امام علی (ع) سخت است که فانی و عین رسول الله بشود.
مقام فنا برای ما هم هست چطور ما می‌توانیم فانی در الله شویم و سپس کوس أنا الحق بزنیم، نمی توانیم فانی در رسول الله شویم و کوس أنا المحمد بزنیم و عین آن حضرت شویم(در اثر تبعیت محض از خودشان).
که البته مقام فنا مخصوص معصومین نیست و ما هم می توانیم.
و صرفا جهت اطلاع مقام فنا و یکی شدن الفبای عرفان شیعه است.
با تشکر.
  • صالح حسینی
  • در مقام پاسخ به این سوال (آیا علی و زهرا و اولاد طاهرینشان علیهم السلام، در وصول به این مقام شایسته تر نبوده و نیستند؟) به چند منبع جهت تنویر افکار حضرت عالی بعرض می رسد.
    در صفحه 23 کتاب فروغ شهادت اثر عارف ربانی حضرت آیت الله سعادت پرور که آن جنابان خود را مرید ایشان می دانید چند عبارت درح گردیده که همگی از امکان برابری 14 معصوم یکدیگر شهادت میدهد.
    «کُنْتُ أَنَا وَ مُحَمَّدٌ نُوراً واحِداً مِنْ نُورِ اللَّهِ- عزّوجلّ-.»
    من و محمّد، نورى واحد از نور خداوند- عزّوجلّ- بودیم.
    تا آن جا که مى‏فرماید:
    «فَمِنْها قالَ رَسُولُ اللَّهِ- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم-: عَلِىٌّ مِنّى وَ أَنَا مِنْ عَلِىٍّ ...»
    از این جا است که رسول اللَّه- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- فرمود: على از من، و من از على هستم ...
    و نیز کلام رسول اکرم- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- که خطاب به على- علیه‏السّلام- فرمود:
    «أَنَا وَ أَنْتَ مِنْ شَجَرَةٍ واحِدَةٍ، أَنْتَ مِنِّى وَ أَنَا مِنْکَ.»
    من و تو از یک درخت هستیم، تو از منى و من از تو هستم.
    هم چنین درباره‏ى امام حسین- علیه‏السّلام- فرمود:
    «حُسَیْنٌ مِنّى وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ.»
    حسین از من، و من از حسین هستم.
    و درباره‏ى حضرت فاطمه‏ى زهرا- علیهاالسّلام- فرمود:
    «یا عَلِىٌّ، أَما عَلِمْتَ أَنَّ فاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنّى وَ أَنَا مِنْها.»
    اى على، مگر نمى‏دانى که فاطمه پاره‏ى تن من است و من از اویم.
    خلاصه، شناخت مقام نورانیّت اولیاى الهى، همان شناخت حقیقى حضرت حقّ است و برعکس، شناخت حضرت حقّ، همان شناخت مقام نورانیّت آن‏هااست و اختصاصى به امیرمؤمنان- علیه‏السّلام- ندارد.
    و در کتاب جلوه ینور نیز از ایشان بیان شده که 14 معصوم قبل از خلقت موجود بوده و همگی کلهم از یک نور خلق شده اند .
    شما را دعوت میکنم به معرفت و عدالت در شناخت ارکان دین خداوندی که عدول از آن نتیجه ای جز برزخ نخواهد داشت.
    پاسخ:
    خوب حالا آیا ما می توانیم عین رسول الله (ص) شویم یا نه؟

    شما این را پاسخ بده...

    البته قبلش نقدهایی که به این تفکر وارد است را اینجا بخوانید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی