استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

من کی ام ؟

من کی ام

مدتیست از فعالیتم در این وبلاگ و اینستاگرام می گذرد. برای خیلی از مخاطبین سوال شده است که «من کی ام؟». اگر چه برای پاسخ دادن به سوالاتم و یا مباحثه علمی، نیازی به دانستن جواب این سوال نیست، اما به هر حال بر آن شدم، کمی از خودم بگویم شاید به تبیین بهتر موضوع مورد بحث کمک کند.

طلبه درس خارج و نزدیک به بیست سال است در حوزه مقدسه قم، مشغول تحصیلم. از ابتدا به فلسفه و عرفان علاقه مند شدم و سیر مطالعات و پژوهشهایم را در این مسیر قرار دادم.

سالیان زیادی ست در جستجوی استاد کامل و قابل اعتمادی در زمینه عرفان عملی هستم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ام. محضر بسیاری از بزرگان و حتی دکانداران، حوزوی و غیر حوزوی را درک کرده ام.

چندین سال پیش از وجود شخصی به نام آقای "غفاری" مطلع شدم. گفته شد او از شاگردان مرحوم سعادت پرور است اما در موردش قیل و قالهایی هست. چون اساتید به نام دیگری می شناختم که مورد توثیق بزرگان بودند، حضور در جلسات اخلاق عمومی ایشان برایم اهمیتی نداشت و درس اخلاق حضراتی چون آیت الله مصباح یزدی حفظه الله تعالی برایم کافی بود.

قدری گذشت، متوجه شدم برخی از دوستانم به جلسات ایشان رفت و آمد دارند. پای سخنان ایشان نشستم. بیش از آن که به استدلالهای عقلی و شرعی متمسک باشند، به یک سری رویا و شهودات شخصی استناد میکردند؛ استدلالهایی غیر عقلی برای اثبات حقانیت آقای غفار عباسی در جایگاه استاد سلوک!

مطالعات میدانی ام را آغاز کردم، در برخی از جلسات ایشان شرکت کردم. وقتی آثار ایشان چاپ شد، آنها را تهیه و مطالعه کردم. حالا که دارید این یادداشت را میخوانید، در حال تحلیل و انتشار یافته های ام از بافته های ایشان هستم که در کتابها، آثار صوتی و مکتوب خودشان یا منسوبین به ایشان منتشر شده است.

نقد علمی، امری پسندیده است و از دیرباز در حوزه های علمیه رایج بوده است. بهتر است به جای فرافکنی و توهین به منتقدین، راهی برای پر کردن چاله و چاه های علمی خود بیابیم.

و ما أبری نفسی.

و السلام علی عباد الله الصالحین.

نظرات (۳۹)

  • سیدی از سادات
  • بسم الله. اکثر استدلال های دوستان برای اثبات آقای غفاری، تحول های روحی خودشون و تغییر نگاهشون بوده در حالی که این استدلال از بین و بن غلط است.

    با قرص هم میشه حال خوش بدست آورد! از کی احساس شده ملاک؟ مسیر سلوک، مسیر بسیار پیچیده و لغزانی هست، مسیر رشد وجودی هستش نه پرورش احساسات!
    آقای آقا میری هم در دیگران تحول روحی ایجاد میکردند، پس حق هستند؟
    آقای سروش محلاتی هم دیگران را متحول میکردند پس حق هستند؟
    کدوم یک از شاگردان آقای سعادت پرور ایشون رو تائید میکنند؟
    برید سوال بپرسید ببنید عکس العمل آنها چیست و چگونه برافروخته میشوند!
    در مورد آقای غفاری باید عرض کنم که
    برخی افراد هستند بدون تحقیق حرفایی میزنند و این خوب نیست
    البته اصلا منظورم مدیر این سایت نیست
    خودم نظری محکم ندارم
    ولی احتمال این هست که مرد شریفی باشند
    و الله اعلم
  • علی امام من است و منم غلام علی
  • سلام علیکم
    مطلب(۲):
    اما اینکه چه کسی باید تشخیص بده ایشان در چه مرحله ای هستن کار همه نیست و شخصی رو میطلبه که در مراحل بالاتری باشه حالا موضوع اینه که:
    ۱)از بین کسانی که استاد بودنشون احراز شده ایشان اصلا کسی رو قبول دارن؟
    ۲)و آیا حاضرن خودشونو در معرض محک و نظر اونها قرار بدن یا نه؟
    اگه کسی رو قبول ندارن که این زیر سوال بردن بدیهیاته شاید بگن همه کسانی که بعنوان صاحب اجازه مطرح هستن قبول نداریم باشه
    بالاخره بعضی شاگردان صاحب اجازه مرحوم سعادت پرور(ره)و قبول دارن یا نه؟ همه رو که نمیتونن رد کنن بیان و خودشونو در معرض امتحان و نظر اونها قرار بدن
    اینکه ما برای تایید خومون همه رو تنقیص بکنیم کار صحیحی نیست.
    در مورد بحث اجتهاد ایشون هم همینطوره اینکه ما هی بگیم توی مرکز مدیریت فقط براشون سطح یک ثبت شده دلیل نمیشه کسانی دیگه ای هستن که خارج از مدیریت حوزه درس خوندن مجتهد هم هستن غلط خوندن آیات هم چون فراگیر نیست بازم دلیل نمیشه بهترین کار اینه ایشون بیان و خودشونو در معرض امتحان و محک فضلا و مجتهدین قرار بدن تا احراز بشه که مجتهد هستن یا نه؛اگه واقعا مجتهد هستن نباید باکی از این موضوع داشته باشن.
  • علی امام من است و منم غلام علی

  • سلام علیکم
    مطلب(۱):
    توی کتاب سیروسلوک(طرحی نو در عرفان شیعی) که یکی از شاگردان جناب علامه طهرانی(ره) نوشتن یه تقسیم بندی ۷مرحله ای برای منازل سلوکی آوردن مثلا میگن ظهور کرامات از هر نوع حتی در حد طی الارض و ... همه در منزل سوم که منزل عقل نامیده شده اتفاق میافته و سالک واقعی کسی هست که از این مرحله گذر بکنه و وارد عالم توحید بشه نکته جالبش اینه که یکی از آفات این مرحله(عقل)این هست که سالک بخاطر ظهور کرامات به شدت احساس مسئولیت میکنه در قبال دیگران و فکر میکنه باید دست دیگران و هم بگیره اینکه ما کسی در این حد رو استاد کامل بدونیم خطاست البته استفاده از چنین شخصی در اون حدی هست اشکالی هم نداره حقیر اعتقادم اینه آقای عباسی آدم راه رفته ای هستن ومراحلی طی کردن و چیزهایی هم دارند و این باعث شده از سر دلسوزی اقدام به دستگیری از جوانان بکنن برای همین اینکه مخالفان میگن ایشون شیاده قبول ندارم شاید بگید مشکل اینه که ایشون قبول ندارن که در این حد هستند همین دلیلی هستن بر شیاد بودنشون اما من میگم شاید امر براشون مشتبه شده و واقعا فکر میکنن واصل هستن پس قدم اول اینه مشخص بشه ایشون چقدر راه رفتن.
  • علی امام من است و منم غلام علی
  • سلام علیکم
    بنده اعتقادم اینه آقای عباسی آدم راه رفته ای هستن ومراحلی رو طی کردن اما اینکه در حدی هستن که بشه آدم کاملا خودشو به ایشان بسپاره جای سواله؛مخالفان میگن ایشان نه تنها استاد نیست شیاد هم هست؛بنظرم حرفشون درست نیست البته نوع عملکردشون و مدل جلساتشون عیب داره ولی خوب از این عیوب در جلسات اساتید صاحب اجازه هم دیده شده
    بهرحال فکر نمیکنم با فعالیت ایشان و جمع شدن عده ای به دور ایشون اسلام و مسلمین به خطر افتاده باشه.
    ظاهرا شما از معارف توحیدی بویی نبرده اید اگر ایرادی دارید و کسانی که استاد غفاری رو منحرف و بی سواد خطاب میکنند برند به علامه طباطبایی اشکال بگیرند که در کتاب لب الباب فرموده اند : به همه مقامات توحیدی اهل بیت و معصومین می توان رسید الی نبوت و امامت _ حداقل انکار نکنید از خدا بترسید همین امثال شما بودند که علامه قاضی رو جادوگر و ساحر و صوفی خطاب کردند همین تفکر بود که درس اسفار علامه طباطبایی رو به تعطیلی کشوند _ در حقانیت حضرت ایت الله غفاری همین بس که خیلیا رو اهل مراقبه و محاسبه و نماز شب کردن... شما توپتون خیلی پره ظاهرا باطن استاد ما و شاگردان ایت الله غفاری رو می بینید....
    مدتیه به ضرورت نگارش پایان نامه کتب عرفانی مطالعه میکنم و درس اول: کسی که در مراتب عقلی و اصول فقهی به جایی نرسیده حق نداره دنبال استاد و...باشه چون شیطان خیلی زودتر وارد شهودات میشه و آدم ندید بدید هم عنان از کف میده که وای سروش غیبی بهم رسید! جالبه که اغلب عرفایی! که دکان دارند از شهود و چله و...استفاده میکنن اما عرفای واقعی در طول عمرشون چند مورد کرامت محدود بیشتر ندارن و اونهایی که کراماتشون بیشتر هست هرگز در زمان حیات افشا نشده...سالها پیش دختری از فرقه گنابادی دیدم که میگفت خواستم حقیقت رو بدونم و خدا در شهودی مثل روز بهم نشون داد که این فرقه حقه...
  • هاشم اصانلو
  • امان از فرقه بازی و فرقه گرایی؛ هیهات از لفافه گویی و تفسیر آیات نص قرآن و روایات اهل بیت.
    با وجود کلی منابع کتبی و شفاهی و اینترنتی و تلفنی و... امان از دفاع کورکورانه از کم خردی و اصرار بر درستی حرفهای شخصی و جهل برخی از مردمان قرن بیست و یکم.
    درود بر شرف و شرافت و پایداری انسان هایی که با تمام مشقات و شنیدن لعن و توهین، کوچک ترین عقب گرد از دفاع حق و حقیقت و آرمانشون نمیکنن
    درود حقیر به عنوان مدرس جامعه شناسی به شما و تمامی انسان های با شرافت و جویای حق ( در هر لباس و با هر طرز فکر و در هر جناح و هر مکتب فکری)
    سلام.
    آقا منصور چرا به آیت الله مصباح توهین میکنی یعنی چی که ایشون عرفان بلد نیست مگه عرفان باز کردن پیچ و مهره ست که بلد باشی یا نه.
    عزیزان, خواهشمندم باعث ایجاد تفرقه نباشید و آب توی آسیاب دشمن نریزید در اینکه آقای عباسی دکاندار است و شیاد شکی نیست ولی بعضیا از این قضیه استفاده میکنن و پای بعضی از علمای شاخص رو به میان میارن, دشمنه دیگه کارش همینه, و باعث ایجاد بد بینی به اونها میشن خواهشمندم و التماس میکنم که باعث خوشحالی دشمن نباشید.
    آقای غفاری در مشاوره شخصی گفت از کرامات من اینه اگر من ازت راضی باشم امام زمان (عج) هم ازت راضیه
    تا جایی که بنده اطلاع دارم این اغا همه افراد رو به حضور نمی طلبه واین خودش جای سوال دارد.
    کسی که ترس از روبرو شدن با افرادی عارف یا باهوش رو دارن احتمالا ریگی تو کفشون باشه
  • سید رضا بنی زهرا
  • سلام.حاج اقا.در حقانیت استاد غفاری برای بنده همین بس که در سال 95 از خدا تمنا کردم من را وارد جهاد اکبر کند در حالی که نمیدانستم که چیست .در سال بعد که برای زیارت رفته بودم بدون برنامه ریزی از جمکران بر میگشتم با استاد غفار آشنا شدم و جزء شاگردان حضرت شدم و نگاهم به دنیا و آخرت عوض شد تا جایی که احساس میکنم دوباره متولد شدم.حالا شما که این همه سال استاد نیافته اید چرا؟
    چون کاره شما میلنگد پس شان خود رو حفظ کنید و استاد ما را دروغ گو نپندارید که ما از شما نمیگذریم.
    سلام جز ادعا که پر از تمایل به نفسانیات خود بود نکته قابل قبولی ندیدم! امان از خود بینی که از عالم تا عامی گرفتار آنیم. کمی هم به خودمون بپردازیم که مرگ نزدیکه.یارحمة الله الواسعه
    شپا خودت شاگرد مصباحی مصباح اصن عرفان بلد نیست نه نظری نه عملی شماها خیلی رو دارید یه مشت بی سواد
    پاسخ:
    عجب، از کجا به این نتایج رسیدی شما ؟
    من از وقتی حاج آقا غفاری شناختم وپای منبرهای ایشان رفتم اعتقاد ایمان وعمل به دستورات دینی ودر کل نگاهم به دین زندگی مادی وجهان اخرت عوض شد وخدارا شکرمیکنم به خاطر این موهبت شما هم بهتره برید استغفار کنید وخودتونو اصلاح کنید
    پاسخ:
    ممکن است نگاه شما به دین و دنیا تغییر کرده باشد، ولی از کجا می دانید این نگاه جدید شما که توسط عباسی رقم خورده است نگاه صحیحی است ؟!
    سلام علیکم
    شنیده ایم ثقه الاظلال عباسی از مسجد رفته و استعفا داده خواستم بدانیم شما اطلاع جدیدی از ایشون دارید الان کجا هست چکار می کند
    باعرض سلام وادب محضر تمام برادران عزیز موافق ومخالف
    ببینید کارمان بکجا رسیده که بعداز فتنه اختلاف بین امت اسلام وبعد از اختلاف های سیاسی وعتقادی بین علما ومسولین حالا نوبت فتنه دیگری بین طلاب وجوانان انقلابی در مورد اخلاق وعرفان هستیم
    اخلاق واستاد اخلاقی که باعث اختلاف بین مومنین شود این خود ازاعظم گناهان کبیره است وهمین برای رد آقای عباسی کافی است ونیازی به دلیل وآیه وروایت نیست وکسی که مرتکب چنین کاری می شود یا غافل است ویا خائن که در هر دو حال بایداز او دوری کرد
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    متشکرم
  • محمد رضا یاری
  • سلام شیخ دانا
    راجع به اون که گفتی پیروان اونی که تو عراق ادعای امام زمان بودن کرده، که دستوراتی میده که حقانیتش تو خواب برای شخص معلوم میشه و بعد اومدی اینو به دوستداران حاج آقای غفاری ربط دادی و گفتی شبیه همند باید بهت گفت که سخت اشتباه کردی
    چون اول باید دونست اونها چه دستوراتی میدن که شخص خواب میبینه ؟
    آیا آنها هم چله ی آل یاسین میدن که از امام زمان مدد بگیری و در خونه ی آقا رو بزنی یا چند تا ذکر میدن که از خودشون درآوردن ؟
    آیا به نظر شما میشه کسی در خونه ی امام زمان علیه السلام رو بزنه و آقا بذاره گیره شیادها بیفته ؟
    اگه اینجوری باشه که هیچ وقت هیچ کس نمیتونه توسل کنه چون احتمال داره ائمه علیه السلام دستمون بندازند یا قدرت نداشته باشند و شیطان تصرف کنه در عنایاتشون و به سوی انحراف کشیده بشیم معاذالله
    البته هر کسی یه درکی از ائمه داره شاید به نظر شما ائمه مثل ما ها باشند که از پس هیچ کاری بر نمیایم
    بعد کی گفته این چله ی توسل به امام زمان علیه السلام فقط برای خواب دیدنه شاید کسانی بودند که از سر اخلاصی که داشتند آقا رو حقیقتا دیدن و به این مسیر افتادن
    البته بعید نیست فردا بگی اینها ادعای ملاقات با امام زمان رو کردند ولی من خواستم بهت بفهمونم که همش خواب نیست و قیاس خیلی مزخرفی کردی برو در مورد ائمه علیم السلام بیشتر تحقیق کن البته تحقیق همراه با ضجه بیشتر گریه زاری کن شاید یک گوشه ای از عظمتشونو بهت نشون دادند البته اگه شک نکنی که این هم شیطانی بود یا رحمانی

    خواهشا با عناد ازین به بعد حرف نزن خدا رو در نظر بگیر
    پاسخ:
    مهم اینه که ولایت چه کسی را قبول کنی. (انما سلطانه علی الذین یتولونه)، بعضا شیطان افراد را به قرائت قرآن دستور می دهد.
    خوارج نمونه خوبی برای پذیرش ولایت شیطانند و صد البته تاریخ پر است از احوالات عرفانی و معنوی خوارج.
  • تذکر به تو
  • حاج اقا شما که میگید من چندساله درس طلبگی خوندم به کجا رسیدید و چه مقام معنوی رو طی کردید..همین تفکر امتال شما بعضی طلبه بی سواد هست که مملکت رو به این وضع کشونید و اسلام رو بد جلوه دادید.. حالا یه بنده خدا داره اسلام ناب رو بین مردم رواج میده و نیرو انقلابی تربیت میکنه شما بی سواد ها که بویی از معنویت نبردید میاید نقد تخریب گرایانه میکنید؟ تو طول تاریخ اسلام چه ضربه ها از امثال شما ها نخورد امثال شما کسایی مثل شهید مطهری ها رو از قم بیرون کردید حالا نوبت این بنده خدا رسیده... فقط دعا میکنم خدا هدایتتون کنه
    پاسخ:
    متشکر از الطاف جنابعالی به بنده حقیر !!!

    البته از شاگردان استادی که فحاشی و لعانی در کلامش زیاد است، بیش از این نیز انتظار نمی رود
    سلام علیکم برادر معزز و بزرگوار
    هر که هستی و هر جا هستی خداوند بر توفیقات و برکات شما بزرگوار بیفزاید حقیر به سهم خودم از تلاش محاهدانه و کوشش های مدبرانه و مخلصانه شما روحانی جلیل القدر سپاسگزارم
    غفاری در یکی از شهرستان ها مع الاسف نفوذ کرده بوده مردم طلاب آن دیار از شگرد این دکان داران مطلع نبودند در نوع تبلیغات ایشان متوحه تزویر و حقه شدم متاسفانه هیچ منبع علمی مستند برای رسوایی این مرد ریاکار نداشتم تا آنکه شبی در حال تحقیق اینترنت بودم سایت شما را دیدم که حقیقتا جان مال هزار نفر را نجات دادید فقط بنده واسطه ارائه مستندات شما بودم
    جزاک الله خیرا
    ا
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    من هیچ کاری نکردم
    وظیفه است
    دعام کنید و بگید دعا کنند
    ببخشید من نمیدونم حرفهاتونو بپذیرم یا نه؟ خودم مرددم اما شما یوختایی خیلی توهین کردید و باعث میشه حرفهای منطقیتونم دیده نشه میدونم شاید بخاطر اینه که حس میکنید تعداد زیادی دارن به انحراف کشیده میشن اما کاش محترمانه و فقط با منطق صحبت کنید تا تاثیر گذار باشین اینجور فقط حرصتون خالی میشه
    پاسخ:
    ممنون از دقت نظرتون
    ولی به هر حال گسترده انحرافی که ایشون دارن ایجاد میکنن هر انسانی را ناراحت میکنه
    به شاگردش گفتم این غلط میخونه گفت چشمش بیماره
    گفتم دروغ میگه
    پایه هفت داره اونهم کتبی نه شفاهی..چه طور امتحان دکترا و سطح چهار می گرفته...
    گفتم میگه خوب درس خوندم اما قسم حضرت عباس با دم خروس جمع نمیشه اگر درس خون بوده چرا غلط میخونه
    گفتم بددهن بوده و هست و فحش میده
    گفت اینها گیردادنه اصل اینه که حرفاش رو گوش بده حتی استادت نمیفهمه چی میگه این باسواده
    گفتم دروغ کلید گناهانه...گفت اینا بهانه ست....
    تازه فهمیدم دییین یعنی چی...کلا برداشتم از دین عوض شد
    حالا ک ایطو شد منم مجتهدم هرکی قبول نداشته باشه هاپ هاپ ( لفظ استفاده شده توسط استاد عرفان حاج اقا عباسی)میکنه
    پاسخ:
    سلام
    متشکرم
    شما که می‌گید پس از کلی تحقیق کردن استادی پیدا نکردید!!!. پس مشخصه که اساسا به بیماری شک و تردید مبتلا هستید و تحت تربیت معنوی و عرفانی  هیچ استادی قرار نگرفته اید. جالبه که الان تشخیص استاد کامل از ناکامل شده دغدغه و تخصص شما. آیا فکر نمی کنی به جای این چیزها بهتره برید و تهذیب نفس کنید تا اینهمه شیطان شمارو بازیچه خود نکند و به انواع و اقسام گناه های (تهمت دروغ بهتان افترا غیبت ) گرفتار نشوید.
    پاسخ:
    به نظرم آقای عباسی (غفاری) به این تهذیب نفس در زمینه دروغگویی، فحاشی و تهمت و ... بیش از بنده نیازمند باشند.
    اگر یکی از حقایق را از لسان عارف شوریده یا سالک دل سوخته یا حکیم متألهی بشنویم چون سامعه ما تاب شنیدن آن ندارد و حب نفس مانع می شود که به قصور خود حمل کنیم فوراً او را مورد همه طور لعن و طعن و تکفیر و تفسیقی قرار می دهیم و هیچ غیبت و تهمتی نسبت به او فرو گذار نمی کنیم....
    من خود می دانم که این لعن و توهین ها به مقامات آنها ضرری نمی زند بلکه شاید به حسنات آنها افزاید و موجب ارتقاع درجات آنها گردد ولی اینها را برای خود ما ضرر دارد و چه بسا باشد که باعث سلب توفیق و خذلان ما گردد
    منبع : امام خمینی رحمة الله علیه . چهل حدیث، شرح حدیث28
    پاسخ:
    آقای عباسی (غفاری) یک دروغگوی بزرگ است نه حکیم متاله ...
    سلام
    پیشنهاد می کنم خودتون را بیشتر معرفی بفرمایید تا مخاطبین محترم بفهمند که به کجا وصل هستید؟
    آیا مشکلات اسلام و مسلمین فقط این است که به یک استاد اخلاق گیر بدهیم؟ شما که خودتان استاد اخلاق نیستید چگونه احساس وظیفه کرده اید که الان مسئله اولویت دار ما بیان اشکالات ایشان است؟ اگر فرمایشات شما صحیح باشد که مستندی ارائه نکرده اید در اهمیت پرداختن به این موضوع اشکال است
    آیا ایشان جز از خدا و اهل بیت حرف می زند؟
    آیا کسی را به لاابالی گری و بی دینی کشانده است؟
    طبیعی است که سطح مباحث ایشان برای همه قابل فهم نیست و به مذاق بعضی از آقایان خوش نمی آید؟
    پاسخ:
    اگر سطح مباحثشان برای همه قابل فهم نیست بهتر است که بساطشون را جمع کنند و به صورت عمومی فعالیتی نداشته باشن، تا افراد بیشتری را منحرف نفرمایندو
    الحمدلله از وقتی از محضر استاد غفاری بهره میبرم آنقدر از نظر معنوی رشد داشته‌ام که زبان قادر به بیانش نیست.
    برای شما هم دعا میکنم ان‌شاءالله هدایت شوید و با اولیای الهی که جوانان را از گناه به محبت و اطاعت اهل بیت میکشانند دشمنی نکنید.
    پاسخ:
    منظورتان از استفاده معنوی چیست؟
    به شاگرداش گفتم مرحوم رجبعلی خیاط یه حب قند می داد بیمار لاعلاج شفا می گرفت
    این استاد عرفان شما در حد یه ماینوکسیدیل ازش میاد موهای من دربیاد...
    نمی دونم چرا ناراحت شدن
    عرفا مگه کرامت ندارن پس چرا .... اخه چرا....
    جدیدا یه صحبت در باره اطلاعات سپاه کرده 
    اول می گه این نهاد خوبیه و کلی هندونه میزنه زیر بغل سپاه و ادعا می کنه 70 درصد اطرافیان و شاگردان سپاهین .... بعد می گه اگر حرفی هست تذکر بدهین...
    اما اخر کار بحث رو می کشونه روی نفوذ که در همه جا نفوذی هست

    یعنی اگر فردا هر کس از هر نهادی بخواد باهاش برخورد کنه متهم به نفوذی بودن میشه

    جالبه حتی برا بعد مرگش هم فتنه اماده کرده
    با این که وضعیت جسمی خوبی نداره گفته اگه مردم بدونیین منو کشتن!!!!


    امام خمینی به ما یاد داد کسی که من من می گوید شیطان است
    شهید بهشتی به ما یاد داد خدا از مومنان دفاع می کند

    اقای عباسی به ما یاد می دهد یک ریز از مکاشفات خود که قابل اثبات نیستند دم زدن اقای تحریری را کوچک کردن تا خود بزرگ جلوهه کنیم البته با ادبیات احساس تکلیفی.... یاد دادند حتی در عرصه علم بدون مدرک  و سواد ادعای ممتحن دکترا داشتن
    اقای عباسی من عرفان را از شما یاد گرفتم همچنان که ادب را از ....
    سلام 
    بنده تحقیق شخصی کرده ام و مطالب زیر با یک واسطه ارائه می گردد
    پسر اقای بهجت منکر وجود شاگرد عرفان پدرشان هستند
    پسر اقای سعادت پرور نیز ایشان را فردی می دانند که در جلسات حضور میافتند اما شاگرد خاص پدر نبوده اند
    مدرک تحصیلی ایشان سطح یک حوزه است
    در محل کار توبیخ شده اند و طبق زندگی نامه شفاهی خود ابتدا مسول مالی و کارگزینی بوده اند اما در اخر با کارشناس تربیتی بازنشسته شده اند
    اما ادعای ده سال ممتحنی سطح چهار دارند 
    یعنی با ادبیات دانشگاه کسی با مدرک فوق دیپلم از دانشچویان دکترا امتحان بگیرد یا حداقل برای پذیرش دکترا امتحان بگیرد 
    مدعی اند بین خود و خدا که اجتهاد دارند بدون تائید هیچ مجتهد و مرجعی بعد حدیث را از روی کتاب غلط می خواند بین دم خروس و قسم حضرت عباس باید یکی را برگزینیم
    می گوید من تا یکسال مردم را به اقای تحریری مراجعه می دادم اما دیدم ایشان به مقام شهود نرسیده اند و لذا احساس تکلیف کردم!!!
    ....
    خلاصه اگر کسی اهل دقت باشد از همان زندگینامه شفاهی در کانال ال کسا می فهمد که دروغ گوست
    حتی دوباره ادعای 25 سال شاگردی مرحوم بهجت کرد که هیچ رقمه از زمان حضور در قم تا فوت مرحوم بهجت حجور در نمیاد مگر اینکه فشرده باشد!!!
    وقتی عرصه اخلاق از امثال مرحوم بهجت و حائری شیرازی و ... خالی باشد نوبت به عباسی می رسد شیر که نباشد سلطان....

    واقعا جای تاسف داره که ما جماعت و قشر طلبه چقدر از ثقلین فاصله داریم و از نصوص آیات و روایات که روایات مذمت فلاسفه و متصوفه از ائمه موجود هست رو میبینیم ولی باز هم تحمیق میشیم( حقیر از استفاده از از این کلمه عذرخواهم ) و به دنبال کسی هستیم که آیه و روایت رو غلط میخونه و به اولیات و بدیهیات حوزه و دروس اون واقف و آگاه هم نیست! ( افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع ا من لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون ) 
    این افراد و امثالهم دراویشی در لباس رسول خدا و ائمه اطهار(علیهم السلام ) هستن که روی دراویش و صوفیه قدیم رو هم در فریب کاری و دروغ و دوز و کلک سفید کردن؛ چرا که اون ها به اصولی پایبند و معتقد بودن و پاشون رو از گلیمشون درازتر نمی کردن!
    الا ای حال درد دل زیاده، اما توصیه دلسوزانه و برادرانه ای دارم نسبت به اون دسته از طلاب جوان و دانشجوها که قلب و ضمیر صاف و صادقی دارن و دنبال مباحث عرفانی و اخلاقی هستن، باید توجه داشته باشیم که بسیار وادی خطرناکیه و شیاد و دروغگو و کذاب هم که شکر خدا در این زمینه کم نیست و این افراد دنبال تحمیق یا به عبارت بهتر و دقیقتر تحمیر( با عرض معذرت ) جوانها و مردم هستن و بی وقفه دنبال دکان بازی و دوره راه انداختن برای خودشون هستن، این بشر( آقای غفاری ) به گواهی اساتید مبرز و برجسته حوزه از لمعتین هم بیشتر نخونده!
    دین و عرفان و اخلاق در روز غدیر به اکمال و اتمام رسید و به مطلب جدید و یا احیانا به مفسر جدید نیاز نداره که مطالب بدعت بیارن؛ چرا که پیغمبراکرم(ص ) فرمود: کل بدعه ضلاله و کل ضلاله الی النار!
    از خداوند رحمان و رحیم و اهل بیت میخواهیم که در فتنه های اخرالزمان به ما بیش از پیش قدرت تشخیص حق از باطل بده که عقل این رسول باطنی و البته عقلی که ما عبد به الرحمن و اکتسب به الجنان باشه، نعمت بزرگیه که در وجود ما به ودیعت گذاشته شده

  • عرفان حقیقی
  • خدااسلام راازلوث اشراریوخوارجی چون تو پاک کند


    خداحسادت م.ی راعلاج بفرما



  • سید حسن امین جواهری
  • بین استاد اخلاق با استاد معرفت فرق گذاشته بشه خوبه... استاد اخلاق هیچگاه معرفت عالی و راقی ارائه نمیده نهایتا توجه و شوق و شور ایجاد میکنه... اونی که قراره معرفت عالی و راقی ارائه میده استاد معرفت هست.. من کاری به استاد غفاری ندارم اما کلا صحیح نیست به استاد اخلاق، گیر بدهیم که چرا معرفت عالی و راقی ارائه نمی دهی.... ! الحق و الانصاف استاد غفاری دلها را متوجه و سرشار از شوق و لبریز از محبت و التفات به دین میکنند... قطعا اونی که دنبال معرفت هست اگر ببیند که از ایشان معرفتی ارائه نمی شود سراغ شخص دیگری میرود معطل نمیشود مگر اینکه دنبال معرفت نبوده باشد (که بازهم ایراد ندارد چون انسان حداقل محتاج توجه و شوق هست)... حقیقتا نیازی به این وبلاک نبود و اینکه چنین وقتی گذاشته شود و بعدش هم یک مقداری پا را از مسیر انصاف خارج کردن و... بالاخره یک ذره حرف و رفتار ما شبهه ی توهین و تحقیر به مومنی داشته باشه آخرت یقه مان را میگیرند... . 
    باسلام .  اقای عزیزی که میفرماین 25سال هست که حوزه هستن و عارف هم زیاد دیدن . نهایت دید شما از عارف و عرفان این شد که بهترین راه عرفان عمل به واجبات و ترک محرمات است . فکرکنم از سقراط باشه که خواست به مردم بفهماند که انسان باید تربیت شود گفت یک اسب بخواهد اسب نجیب و رام باشد یک مربی میخواهد .حال چطور شده که انسان با این عظمت مربی نمی خواهد ؟
    حال دوست عزیز این عارفهایی که شما دیدین چطور هیچ کدام استادی نداشتن . ؟و فقط با عمل به واجبات و ترک محرمات به این مقامات رسیده اند؟
    پاسخ:
    اگر هم استادی داشتند، استادشان مدعی بیسوادی چون آقای عباسی نبوده است.
    سلام علیکم بنده 25سال در حوزه مبارکه قم تحصیل و تدریس دارم هم به اندازه کافی عارف دیده ام هم اساتید بنام گنام 
    شخصا از فرزند آیت الله بهجت از ثقه الاسلام غفار عباسی سوال کردم فرمود همچین کسی بعنوان شاگرد خصوصی نداشتند و گفت مدعی زیاد هست 
    از مرکز بررسی حوزه سوال کردم هم مدرک آقای عباسی خیلی کم سطح یک دارند هم تایید نکردند 
    بهترین راه عرفان عمل به واجبات ترک محرمات است 
    عارف حقیقی هم حضرات معصومین علیهم السلام هستند
    پاسخ:
    سلام علیکم
    متشکرم
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • صلی الله علیک یا بقیه الله
  • با سلام
    به خاطر نقد محترمانه ممنونم

     در این وبلاگ
    http://www.ebtalolbatel.blogfa.com/
     و اینستاگرام 
    https://www.instagram.com/ebtalolbatel
    و کانالهایی در ایتا و تلگرام به نشانی(ebtalolbatel@)
    می تونید جواب سؤالاتتونو دریافت کنید
    با تشکر

    وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
    پاسخ:
    علیکم السلام.

    فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

    اگرچه شما در اولین پست هایتان بنده را "فریب خورده معلوم الحال" خطاب کرده اید...
  • سمیع بیک نژاد
  • سلام . بنده هم از شاگردان ایشون هستم.ما خوشحال میشیم که نقاد هایی مثل شما با مطالعه ی کتاب ها و صوت های ایشون اظهار نظر میکنند و نقد میکنند و امیدوارم بیشتر تحقیق کنیذ و تاکیدم روی این هست که با خود حاج اقا غفاری صحبت کنید که اگر به دنبال حق باشید با طرفین صحبت کنید بهتر است و لازم است و میتوانید بهتر حقانیت گفته هایتان را اثبات کنید. نمیشود فقط از دیگران و شاگردان جدا شده از حاج اقا سوال بپرسید و یک طرفه به قاضی بروید.امیدوارم حق را پیدا کنید. یا علی
    پاسخ:
    سلام. ممنون از دیدگاه محترمانه شما.
    بسیاری از مطالب این وبلاگ مبتنی بر دیدگاه های شخص آقای عباسی (غفاری) است که در قالب کتاب ها و صوت جلسات سخنرانی ایشان منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. وقتی از فردی چندین کتاب منتشر میشه، سند خوبی برای دستیابی به دیدگاه های آن فرد است و مستمسک خوبی برای بررسی انتقادی. اگر ایشان پاسخی به این انتقادات داشته و مایل باشند بیان کنند، می توانند منتشر کنند.
    سلام. نظر شما درباره آیت الله کمیلی خراسانی چیست؟
    پاسخ:
    سلام. در مورد ایشون اطلاعات کافی ندارم. فعلا فرصت بررسی هم ندارم.
  • کسایی زاده
  • امیدوارم موفق باشید. کسایی مثل امثال غفاری را باید دستگیر کنن
    پاسخ:
    سلامت باشید.
    چرا دستگیر ؟ مگر جرمی مرتکب شده اند ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی