استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

غفار عباسی

این مطلب به نقل از اینستاگرام پتک جمهوریت آورده شده است. مابقی متن و لینک منبع در ادامه مطلب

۱.تالیفات فقهی ایشان کدامند؟
.
۲.اجازه اجتهاد از چه کسانی داره؟ ( جهت اطلاق لقب والای آیت الله)
.
۳.چرا شاگردان معروف مرحوم پهلوانی ( #سعادت‌_پرور) بالاجماع ایشان را قبول ندارند؟ (آیات و حجج اسلام فروغی ، مویدی ، تحریری و حتی خواهرزاده های معظم له)
.
۴.ایشان را با لفظ «شاگرد برجسته» به مرحوم آیت‌الله العظمی #بهجت منتسب میکنند ؛ بفرمایند این برجستگی از چه حیث است و چه دلیلی بر آن دارند؟!
.
۵.برخی چون جناب #صدرالساداتی از درس ایشان به معروف ترین درس اخلاق #قم یاد کرده بودند در صورتی که درس آیات عظام #مصباح_یزدی ، #جوادی_آملی، #خرازی، و در درجه پایین تر آقایان #فروغی، #تحریری، #احدی مرحوم #شاه_آبادی (اخیرا فوت شدند) ، فقیهی و... نمود بیشتری دارد و البته شهرتش ذاتی است نه رسانه ای و حاشیه سازی.
.
۶.سبک ایشان مدام اصرار و تشویق به کشف شهود است آنهم طی زمان کوتاهی برای سالک رخ میدهد (به اقرار شاگردانشان) حال سوال این است که آیا هدف از #عرفان و حتی راه جذب (جذبه) این است؟ یا بزرگان عرفان معاصر مانند مرحومان قاضی، امام #خمینی، #کشمیری، #بهاءالدینی و... این امور را بی وجه و کم ارزش میدانستند؟
.
۷.چرا بیشتر منتسبین ایشان در سراسر کشور به اسم ارزش های انقلاب بیشتر به بدنام کردن انقلاب مشغولند و بجای مبارزه معقول به کارهای رسانه ای و عامه پسند و حاشیه ای میپردازند؟
.
براستی چرا برخی کمر بر انحراف جریانات مقدس مانند حق طلبی، عدالت خواهی، مبارزه با اشرافی گری و ‌اکنون عرفان بسته اند؟!

********************************************


منبع: www.instagram.com/p/BmlBv-oiCL3/?taken-by=alzaymer88

نظرات (۱۰)

  • حسینی مدرس حوزه و دانشگاه
  • با سلام محضر شما برادر عزیز که در جهت روشنگری تلاش میکنید.علی الاسف حوزه علمیه امروز بستر بسیار مساعدی برای ظهور و بروز مدعیان عرفان و کرامت و دیدار امام زمان و...میباشد.و کم نیستند افراد ساده که این ادعاها را قبول کند امروز میتوان دهها مدعی بی خبر را نام برد که با استفاده از پوشش رسانه ای قوی و جهل گسترده اقشار مختلف و ضعف حوزه دکان ها نه بلکه هایپر مارکت ها زده اند
    عباس جان کسی که توصیه به ترک گناه میکنه اول باید خودش گناهان ابتدایی مثل غیبت و تهمت و فحاشی رو ترک کرده باشه تا حجاب نفسش نشه....علمای بزرگ تا مدتها از توصیه و دیده شدن فاصله میگرفتن نه اینکه شاگردشون! تو اینستا و زیر کولر دنبال عدالت باشه! جناب صدر هم واقعا خوب شاگردی هستن و درست مثل استاد دغدغه دیده شدن رو زیر پوشش عدالت خواهی بردن....اون همه آدم گمنام که برای احقاق حق مظلومان تلاش کردن کجا و سروصدای الکی جناب صدر کجا....جالبه که از نظر این جماعت هم سایر مطالبه کنندگان عدالت هم همه بد هستن فقط خودشون خوبن و اسسسستتتتااااادددد آیت اله فقیه متخلق عارف....از همه بیشتر میگم چطور این افراد سیره حتی یک عارف روهم لابد نخوندن که ببینن این آقا هیچ تناسبی با سیره عرفا نداره
    مطالب بسیار مفید
    من به عنوان بیطرف و از کنجکاوی مطالب رو خوندم
    سوالات جالبی از شاگردان ایشان پرسیده شد لطفا شاگردان و مریدان پاسخ مناسب بدهند
    خداوند لعنت کند دشمنان اهلبیت رو و کسانی که مانع رسیدن جوونهای مؤمن به اهل بیت میشن در هر لباسی سخن آیت الله غفاری جز ترک گناهه؟
    جمعش کن بابا مسخره ها چکار این استاد بزرگوار داری منافق خودت منحرفی ن ایشون بیکارا نشستن تهمت دنبال این واون میزنن لعنت خدا بر شما که تهمت ناروا به ایشون وامثال ایشون زدین
    ویل لکل همزه لمزه
    عزیز وبلاگ نویس امثال شما بوده اند که در تاریخ با اندکی سواد که کسی تایید نکرده بقیه را تکفیر کرده اند روحیه تکفیری که افرادی چون شما دارید مثل داعش است که هرکسی را نمی توانید بفهمید تکفیر می کنید و البته با توجه به اینکه از نظر شما هدف وسیله را توجیه می کند دست به افترا و بهتان و هرچه از دستتان میرسد می زنید.
    واقعا یک سوال در مملکت شیعه امام زمان ایران ، علامه حسن زاده ها با این همه کمالات علمی الان چرا باید در روستای کوچکی بنام ایرا باشند و بزرگان عرفان همچون قاضی ها چرا باید شهریه شان در نجف که مرکز تشیع در آن زمان بود قطع شود و کلاسشان تعطیل شود و امثال شما ها که نه تهذیب نفستان معلوم است و نه سوادتان دست بزنید به افترا .
    یادمان نرفته اول انقلاب امام خمینی (قدس) وقتی شروع به تفسیر سوره حمد بشکل عرفانی کردند و نامه به گورباچوف نوشتند و نامه به حوزویان در مورد استفاده از کتب ملاصدرا و ابن عربی نوشتند جماعت بی سواد چه هجمه ای به بنیان گذار انقلاب وارد کردند که آقا ما انقلاب نکردیم شما عرفا رابزرگ کنید و امام خمینی با این عظمت را مجبور به تعطیل کردن تفسیر سوره حمد در تلویزیون کردند
    شما همون جماعتید که از اسلام فقط حکم شرعی بدون عمل را بلدید آری بهتان و افترا بزنید .والله آگر آقای عباسی تبلیغ فساد و فحشا می کرد شما هیچ حرفی نمیزدید همانطور که خیلی از افراد با فرقه های شیطان پرستی و شیعه انگلیسی در تهران و اصفهان چه میکنند و شما ها ساکت هستید
    ولی الان که یک انسان مهذب با اخلاق تبلیغ تهذیب نفس و شب زنده داری می کند و جوانان را جذب دین کرده از شدت حسادت ، شما جماعت دست به فحاشی و حرف بدون سند میزنید .
    پناه بر خدا از هر عیب جوی بد زبان
    ویل لکل همزه لمزه
    اقا دروغ گویی و فحاشی ایشون ثابته ...کسی که تو حروم و حلال اولیه می لنگه استاد عرفانه!!!!
    چرا مطالب رو با هم قاطی می کنید چه طور از بررسی کردن مطالبی در مورد این استاد اخلاق حرکت شاگردشون صدرالصاداتی که یک مطالبه گری به حق در شفافیت فضای سیاسی هست رو نفی می کنید ؟ اگر می خواهید در مورد فعالیت های آقای صدر والصاداتی که به صورت مستقل و بدون سواستفاده از نام استادشون انجام می شه مطلبی بنویسید لطفا در یک مطلب مجزا این کار و انجام بدید 
    پاسخ:
    بنده در این وبلاگ کاری با آقای صدرالساداتی و فعالیت هاشون در حوزه مبارزه با اشرافیگری ندارم. گرچه ره روش مقابله ایشون نقدهایی دارم.
    سلام علیکم
    کلا در این دوره و زمانه باید از خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه استمداد و کمک خواست که در پیچ و خم دنیا و حوادث و رویدادها و فتنه ها و در همه حالات و زمانها و مکانها ما را به سمت صراط مستقیم که همان عبودیت و بندگی خداست، راهنمایی کنند و یک لحظه ما رو به خودمون واگذار نکنند که نفس اماره و شیطان لعین رجیم در کمینند.
    درباره جناب غفاری و امثالهم نیز چنین است و باید دعا و توسل و استمداد کرد تا آنها ما را به امر مطلوب و راه درست هدایت کنند.
    به نظربنده بحث درباره ایشان به چند بخش تقسیم میشود:
    یکی اینکه ایشان آیا شاگرد حضرات آیات محمدتقی بهجت و پهلوانی هستند یا نه؟
    دوم اینکه ایشان در حد شاگردی این دو بزرگوار هستند یا نه؟
    سوم اینکه آیا اصلا حضرات آیات بهجت و پهلوانی،شاگرد سلوکی داشتند یا نه؟
    چهارم منظور از شاگرد سلوکی چیست؟
    ششم آیا این جمله که ملاک حال فعلی افراد است درباره ایشان(غفاری) صدق میکند یا نه؟
    آیا دستورات و نظراتی که ایشان در بیاناتش مطرح میکند چقدر پایه علمی و سلوکی دارد؟
    نظر دیگر شاگردان آیت الله پهلوانی نسبت به ایشان چیست؟
    و در آخر سیر و سلوک الی الله یعنی چه؟
    و ....
    شما فقط اگر با این پرسشها به ایشان نگاه کنید خیلی از مطالب گیرتان می آید.
    سلام.
    این مقدار از به نقد کشیدن جزییات اتفاقات خیلی خوبه !
    خیلی هاش تازگی داشت !
    مرسی از وب خوبتون :)
    پاسخ:
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی