استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

شیخ علی بهجت و آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه

به فرزند آیت الله بهجت (ره) گفتیم: آقای فلانی می گوید: من 25 سال در خانه و مسجد آیت الله بهجت بزرگ شده ام. آیا شما ایشان را می شناسید؟ ادعایشان را تایید می کنید؟

با تعجب گفت: «نمی شناسم. مدعیان زیادند.»


به نقل از کانال نقد غفاری
https://t.me/naghdeghaffari

آیت الله شیخ محمد تقی بهجت رحمة الله علیه

یکی از مهم‌ترین عوامل اعتماد اولیه و سپس جذب شدن افراد به آقای عباسی (غفاری) آن است که ادعا می‌شود که ایشان از «شاگردان برجستۀ» آیت‌الله‌العظمی بهجت و آیت‌الله سعادت پرور (پهلوانی) است. طبیعی است که بسیاری از افراد به صرف این ادعا، مدعا را باور کرده و در صدد تحقیق برنمی‌آیند، ولی بررسی‏های من حاکی از حقایق دیگری است.

قبل از بررسی این ادعا لازم است به این نکته کلیدی توجه کنیم که وقتی در مورد یک استاد اخلاق می‌گوییم که مثلاً "شاگرد فلان عالم ربانی است" مقصود این نیست که این شخص مدتی در درس او حاضر می‌شده و یا مثلاً شاگرد درس فقه و اصول او بوده و یا در محفل وعظ و نماز جماعت او حضور می‌یافته، بلکه در فضای اخلاق و عرفان کسی را مثلاً شاگرد آیت‌الله قاضی به شمار می‌آوریم که در مسیر سیر و سلوک تحت تربیت ایشان قرار گرفته باشد. بنابراین ملازمت و همراهی با یک استاد بزرگ و یا حضور در درس و منبر او مجوزی برای به‏ کاربستن عنوان "شاگرد" نیست و در فضای سیر و سلوک عرفانی، به چنین کسی شاگرد نمی‏گویند.

مثلاً امروزه ما از مرحوم امام خمینیرحمة الله علیه به‌عنوان شاگرد آیت‌الله شاه‌آبادی یاد می‌کنیم؛ و این بدان معناست که امام خمینی حمة الله علیه مدتی زیر نظر ایشان، سلوک اخلاقی و عرفانی داشته‌اند و یا در مورد علامه طباطبایی می‌گوییم که شاگرد آیت‌الله قاضی بوده‌اند، و این یعنی علامه مدت قابل توجهی از دستورات سلوکی آیت‌الله قاضی بهره‌مند بوده است.

* * *

دنباله متن را در ادامه مطلب بخوانید...

غفار عباسی (غفای)

شخصی در قم با نام غفار عباسی در لباس طلبگی، مشغول به فعالیت دینی و عرفانی است. ایشان خودشان را شاگرد آیت الله بهجت (ره) و آیت الله سعادت پرور (ره) معرفی می کند. افراد زیادی برای پیمودن مسیر سلوک پای منبر ایشان می نشینند. نه تنها قم، سایر شهرهای کشور هم از میزبانی ایشان بی بهره نیستند.

من مدتی در مجالس ایشان حاضر شدم، منابعی را که برای مطالعه معرفی کردند بررسی کردم. سوالاتی برایم پیش آمد و پس از جستجو، فهمیدم آقای عباسی (مشهور به غفاری) آنچه گوید نیست! اما متاسفانه خود ایشان و بدتر از او، اطرافیانشان، پذیرای کاستی های موجود در روش و منش و کُنش شان نیستند.

قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در این جریان مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد. این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری.