استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

#دریافتی_از_مخاطبین

❇️پایه ای ترین خطر فرقه برای جامعه آنجاست که فرقه ها با تشکیل یک هویت جمعی فرقه ای، مانع شکل گیری هویت اجتماعی واحد می گردند و از آنجا که جامعه، اساساً بر مبنای هویت جمعی شکل می گیرد با خُرد شدن هویت ها انسجام هویتیِ جامعه نیز عملاً در معرض فروپاشی قرار می گیرد. فرقه ها بر خلاف سایر گروه ها که در عین تفاوت و تمایز، در یک کل به هم پیوسته، ساختار کلی اجتماع را تشکیل می دهند، نه تنها خود را از بدنه ی اجتماع منزوی و جدا می کنند بلکه در کل ساختار اجتماع نیز خلل وارد می آورند. تفاوت و تمایز فرقه ها از نوعی نیست که آسیبی به ساختار کلیِ نظام اجتماعی نرساند.

خضر و موسی

❇️ آشنایی موسی با شخصی که از جانب خدا «رحمت و علم» داشت در سوره کهف آمده است. برخی از روایات گفته‌اند آن شخص همان جناب خضر علیه السلام است، و موسی هم همان حضرت موسی علیه السلام پیامبر اولوالعزم است.
❇️ موسی از آن شخص درخواست همراهی می‌کند برای فراگیری همان چیزی که به او آموخته‌اند؛ اما پاسخ می‌شنود که «تو شکیباییِ همراهی با من را نداری». پایان ماجرا هم همین است. موسی نتوانست در مقابل کارهای خلاف ظاهر شریعتی که آن شخص انجام می‌دهد سکوت کند و از او علت را جویا می‌شد، حال آن‌که قرار را بر نپرسیدن گذاشته بودند تا راز کارها آشکار شود. خضر پس از سومین بار راز کارهای عجیبش را فاش کرد.


موضع گیری شجاعانه حجت الاسلام مهری (امام جمعه اسلام آباد غرب) علیه گسترش جریان انحرافی غفار عباسی (غفاری) در این شهرستان