استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

اخیراً مریدان آقای عباسی (غفاری) کلیپی را در فضای مجازی منتشر کرده اند که در آن طلبه ای مدعی می شود که به دلیل حضور در جلسات آقای عباسی (غفاری)  از حوزه اخراج شده است!

دستگیری طلبه!!


اولا؛ فارغ از اینکه ادعای این شخص تا چه میزان صحت داشته باشد، معتقدم که برخورد قضایی و امنیتی با کسانی که در این جلسات شرکت می‌کنند، به هیچ وجه نمی تواند راهگشا باشد.

ثانیا؛ اگر ادعاهای مطرح شده در این کلیپ صحیح بود، لازم بود پیش از آنکه یک طلبه در سطح مقدمات حوزه، به دلیل حضور در جلسات آقای عباسی از حوزه اخراج شود، آقایانی چون سیدروح الله صدرالساداتی، سیدمهدی صدرالساداتی،  شهادتی، حسن زاده، ایمانی و... که از مریدان با سابقه آقای عباسی (غفاری) هستند با مشکل مواجه می شدند و احیاناً از حوزه های علمیه و برخی نهادهای حوزوی که در آن مشغول فعالیت هستند، اخراج شوند. یعنی اگر صرف حضور در این جلسات، نزد قوه محترم قضائیه جرم بود، اشخاصی جلوتر از این طلبه  بودند که نسبت به برخورد قضایی اولویت داشته باشند! پس به نظر می رسد برخورد قضایی با یک طلبه ی سطح مقدمات، باید دلیل دیگری داشته باشد!

در نهایت به نظر می رسد، مریدان آقای عباسی (غفاری) با انتشار گسترده این ویدئو در فضای مجازی،  قصد دارند با جنجالی نمودن فضا، انتقادات وارده به آقای عباسی (غفاری) را تحت الشعاع قرار داده و مخالفان ایشان را افرادی بی منطق جلوه دهند. این درحالی است که با مرور مختصری بر نظراتی که برخی مریدان ایشان در صفحه اینستاگرامی اینجانب می نویسند، همین رویه را در رفتارشان مشاهده می نمائید که بدون این که به انتقادات وارده بر افکار و رفتار آقای عباسی (غفاری) جواب دهند، تنها به هوچیگری و تحقیر طرف مقابل می پردازند.

نظرات (۳)

سلام علیکم و رحمه الله.
مساله ای که در رابطه با اخراج شدگان از حوزه های علمیه وجود داره ، کاملا صحت داره و افراد بیشتری از طلبه ها هم هستند که  صرفا به دلیل ارتباط با حاج آقای غفاری اخراج شده اند..و بر خورد با یک طلبه ی سطح مقدمات هیچ دلیل دیگری غیر از ارتباط با حاج آقای غفاری نداشته است...
              امیدوارم که فضای انتقاد منصفانه را به فضای توهین و تحریف مسایل عرفانی مطرح شده از سوی حاج آقای غفاری تبدیل نکنید...              
باسلام. به نظرمیرسه اتفاقات ناخوشایندی در اثر بی اخلاقی در حوزه قم در شرف وقوع است. زمانی که بزرگان واقعی اخلاق ومراجع درباره افراد بی صلاحیت برای برگزاری جلسات اخلاق ؛بی تفاوت باشند باید منتظر این فجایع باشیم. امربه معروف ونهی از منکر در بین غالب طلاب ازبین رفته وگرنه شاهد این مریدان گوش وچشم بسته نبودیم. آیا کسی که الفاظ روایات وآیات را به درستی نمیخواند میتواند استادحوزه  باشد؟؟   طلاب را آگاه کنید . این افراد با استفاده از جهل مردم به این مقامات نائل میشوند.  اَین تذهبون
باسلام . واقعا متاسف هستم برشما که حرف خودتان را وحی منزل میدانید ولی حرف یا جریانی از این طرف رو ادعا و درنهایت دروغ می پندارید. کاش کمی هم انصاف داشتین و تحقیق میکردین تا ببینین که مدیران حوزه ها با این طلبه ها چه کارها میکنن. بعد هم شما چطور به خودتون اجازه میدین که به شعور این افراد توهین کنین ؟ با شمارشی که شما از این افراد دارین مشخصه خوب این هارو می شناسین و میدونین که کی هستن و افراد معمولی بیسوادی مپل من حقیر نیستن پس همین طوری و چشم بسته حرف نزنین . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی