استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

دو قسمت از این متن را در اینستاگرام منتشر کردم و کامل آن را در ادامه متن این مطلب می توانید بخوانید

-          سلام علیکم جناب آقای عباسی!

-    غفاری هستم. علیک السلام!

-          در شناسنامه و مدارکتون که نوشته شده غفار عباسی!

-          آره، ولی عوضش کردم!

-          از کی عوض شده ؟

-          تو ماه رجب سال 1392 بالای منبر گفتم. تو همین مصاحبه اخری هم تکرار کردم که آقای بهجت به خلفای عباسی و اینها ناراحت می شدند.

-          خدا رحمتشون کنه. ولی خب حضرت عباس علیه السلام هم اسمشون عباس بود ها!

-          حالا دیگه!

-          موقعی که آقای بهجت این رو خدمتتون فرمودند، شخص دیگری اونجا نبود؟ راستی یه چیز دیگه شما شاگردِ برجسته ی ایشون بودید ؟

-          نه کسی اونجا نبود.

-          چه جالب مثل اون وقتی که با آقای ضابط تنها بودید. و ایشون بهتون گفتند که اخرش من رو میکشند!

-          الآن این چه ربطی داشت ؟

-          هیچی همینطوری یادم اومد، ببخشید! بله میفرمودید...

-          بله، این که بنده از شاگردان برجسته ی ایشون بودم رو دوستان لطف دارند میگن و الّا...

-          یعنی چی «لطف دارند» ؟ بالاخره اگر شاگرد برجسته هستید باید دیگران بشناسنتون و نزد بیت مرحوم بهجت به خاطر رفت و آمدهای زیاد شناخته شده باشید، یا حداقل مکتوبی از درسهایی که شرکت می کردید داشته باشید یا تدریسی ؟

-          داشتم عرض می کردم، بعضی چیزها رو شاگردان میسازند و ما هم هرچی تذکر میدیم گوش نمیدن.

-          آها پس یعنی شما شاگرد برجسته ایت الله بهجت نیستید ؟

-          ایشون به من دست خط دادند

-          خب میشه این دستخط رو دید؟

-          حالا دیگه!

-          من نفهمیدم «حالا دیگه» یعنی چی، آخه میخوام در مورد شاگردی آقای پهلوانی هم بپرسم.

-          خب بپرسید!

-          همین شاگرداتون که بعضی چیزا رو میسازن، همه جا نوشتن شما شاگرد برجسته آقای سعادت پرور هستید!

-          خودت داری میگی میسازن!

-          من نگفتم، شما قبلش گفتی!

-          به هر حال میسازن دیگه!

-          یعنی دروغه یا راسته؟...

-          حالا دیگه!

-          اینطوری که نمیشه این گفتگوی خیالی رو ادامه داد.

-          چرا اگه شما بخوای میشه، هیچ چیز نشدی نداریم ما!

-          نکنه به همین دلیل میگید میشه به تمام مقامات اهل بیت برسیم!

-          نه! عین پیامبر شدن دلائل دیگه داره! داشتیم در مورد شاگردی آقای پهلوانی صحبت میکردیم. ماجرای رفتن من پیش آقای سعادت پرور رو امام صادق علیه السلام برام رقم زد. امام صادق علیه السلام رو تو رویای صادقه دیدم بهم گفت این دستای امام زمانه بگیر و ولش نکن!

-          حالا از کجا فهمیدی اون خواب، رویای صادقه است ؟ و اون بنده خدا امام صادق علیه السلامه واقعا ؟ و مگه امام صادق رو از قبلش دیده بودی ؟

-          نه! تو همون خواب بهم گفته شد امام صادقه!

-          شما هم باور کردی؟!

-          چرا باور نکنم؟

-          خب چرا باور کنی ؟ مگه هر کی هر چی تو خواب میگه درسته ؟!

-          الان موضوع گفتگوی خیالی شما اینه ؟

-          خب برام سوال شد!... ولی در مورد پیدا کردنِ آقای سعادت پرور بعضیا حرفهای دیگه ای میزنن!

-          چی میگن؟

-          این که شما توسط آقای موسوی به حوزه قم آورده شدید و ایشون شما رو به جلسات آقای سعادت پرور برده

-          کی گفته؟

-          آقای موسوی!

-          به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم! شما باور میکنید ؟!

-          نه اینا دو نفرن! اون کسی که شما رو آورده حوزه قم سید فرید موسویه که حدود دو سال پیش فوت کرد. اون کسی که این خاطره رو برای من گفت سید رضی موسویه دوست قدیمیتون!

-          سید فرید رو میشناسم، استادم بوده. ولی سید رضی موسوی کیه ؟

-          اهل مراغه، از همون زمان که مراغه بودید، خاطرات زیادی داره ازتون، از وقتی که تو بستنی فروشی بودید و ...

-          نمی شناسمش.

-          ولی اون شما رو خوب میشناسه ها!... شاید از وقتی که غفاری شدید نمیشناسیدش چون اون شما رو به اسم عباسی می شناسه!

-          حالا دیگه!

-          همین سید رضی میگفت چون به صورت رسمی تو حوزه قم پذیرش نشده بودید، و سید فرید هم شما رو به امان خدا رها کرده بود، شهریه نداشتید. یعنی مجبور بودید بدون شهریه سر کنید نه این که خودتون دنبال شهریه نباشید.

-          این سید رضی چه حرفهایی زده.

-          حالا سید فرید رو که میشناسید، چرا ازش اسم نمی برید؟ بالاخره حق استادی داشته گردنتون، الآن هم روش کاری شما بیشتر شبیه ایشونه تا مرحوم سعادت پرور. شما به ایشون مدیونید، ایشون شما رو آورده قم.

-          خدا رحمتش کنه، تو مصاحبه ام اسمش رو آوردم.

-          ولی همه واقعیت رو نگفتید ها! با این که مرحوم شده...  راستی یه چیزی دیگه. چرا تو همه ی خاطرات شما، طرف مقابلتون از دنیا رفته؟ یعنی همه اش از کسانی خاطره میگید که تو این دنیا نیستن و آدم نمیتونه بره سراغشون. حتی تو ماجرای تغییر اسمتون هم، وقتی این رو گفتید که آقای بهجت به رحمت خدا رفته بودند؟

-          ای ناقلا! معلومه رفتی صفحه استاد کامل رو خوندی!

-          نه، همین الان به ذهنم رسید.

-          استاد کامل داره این سوالات رو مطرح میکنه.

-          خب جواب بدید، چه اشکالی داره.

-          تقصیر من نیست که اون بندگان خدا به رحمت خدا رفتند، میخواستن زنده باشن وقتی که من خاطره میگم ازشون.

-          حالا من بعضی از زنده ها رو میشناسم که از شما زیاد خاطره گفتن.

-          مثلا کی؟

-          یکی از شاگردان مرحوم سعادت پرور.

-          چی گفته.

-          گفت یه بار پیش مرحوم پهلوانی بودم، ایشون در حالی که خیلی ناراحت بودن و دستشون می لرزید می فرمود: این سید فرید و این عباسی ثمره ی عمر من رو بر باد میدن!

-          بعید نیست. اون وقتی هم که زنده بودند، چند بار به خودم گفتند که جلساتم رو تعطیل کنم.

-          خب تعطیل کردید؟

-          نه!

-          خب چرا ؟

-          با حال بود. از این که مردم دوسم داشته باشن، بهم احترام بذارن خوشم میاد. کی بدش میاد؟

-          خب مگه هر چی که آدم خوشش بیاد باید انجام بده؟

-          حالا دیگه!

-          این تصویر انارخوری خودتون رو دیدید؟ خیلی باحالید ها.

-          من که آره دیدم خودم اونجا بودم! تو از کجا دیدی ؟ نکنه خودت منتشرش کردی؟

-          نه بابا، اون ضیافت اسمش #نوبت_انار باید باشه آخه یه چیز دیگه ای دارید به اسم #نوبت_ماشین. راستی این ماجرای #نوبت_ماشین چیه ؟

-          این هم کارِ شاگرداست، به خاطر علاقه ای که دارن.

-          خب چی چی هست اصلا؟

-          هیچی! چون خیلی خیلی بهم علاقه دارن، برای رسوندن من به خونه بعد از نماز نوبت بندی کردن. هر روز یک نفر نوبت ماشین داره!

-          آها به خاطر همین بود که سوار ماشین بی ام دبلیو شاسی شدید ؟

-          بله دیگه، نوبت ماشینش بود!

-          خب این که همون اشرافی گری میشه و اینا

-          نه این اشرافی گری نیست

-          آخه شاگرداتون گفتن اشرافی گریه، آبروی خیلی از مومنین و بندگان خدا به همین بهونه رفت.

-          حالا دیگه! شما هم چیز نکن خیلی.

-          من خودم فکر میکنم کسی که مدعی استاد در سلوکه باید به این جزئیات توجه داشته باشه. این طور نیست؟

-          من توجه دارم. اگر توجه نداشتم که مامورین اطلاعات، که چندین سال است در تمامی جلساتم حضور دارن، بهم تذکر می دادن. اونها تلفن من و شاگردانم رو شنود میکنن، تو جلسات خصوصی ام هستند. تاحالا چیزی بهم نگفتن. تازه گفتن تو خیلی خوبی، خیلی سالمی، اصن تو جلو بشین، اصن همه تهدیگا مال تو!

-          الآن شما مامورین اطلاعات رو یه چیزی بالاتر از خودتون میدونید ؟ یعنی اونها باید به شما درست و غلط رو تذکر بدن و چون تذکر نمیدن یعنی شما دارید درست رفتار می کنید ؟ از کجا معلوم خودِ اون مامور اطلاعات شاگرد خودتون نباشه ؟

-          من منظورم این نبود!

-          پس چی میفرمایید؟

-          عرضم اینه که من به جزئیات توجه دارم و تقوا رو رعایت می کنم و تهذیب نفس دارم به همین دلیل خدا به من بصیرتی داده که می تونم درست و غلط رو تشخیص بدم و به انحراف فکری دچار نشم!

-          خب پس چرا گاهی اوقات به بعضیها توهین میکنید؟ اگر توجه به جزئیات دارید

-          ببینید! اگر منظورتون مسئولین حوزه است...

-          نه فقط اونا!

-          آها منظورتون برخی از شاگردان آقای سعادت پروره ؟

-          نه فقط اونا!

-          آقای محمدیان ؟

-          خب همه ی اینایی که گفتید و چندتای دیگه! چرا به اینها توهین میکنید؟ مگر شما #استادکامل نیستید؟ مگر شما توجه به جزئیات ندارید ؟

-          ببینید! من توجه به جزئیات دارم، ولی کی گفته من استادکاملم؟ اینهایی که اسم بردم و شما میگید که من بهشون توهین کردم... اگر توهین شده، حقشون بوده! چون قصد داشتند همین نوری که تو حوزه روشن شده رو خاموش کنن.

-          ولی آقای شهادتی و احد ایمانی و صدر الساداتی‌ها میگن شما استاد کاملید! ولیّ خدایید! و مَن جَحَدَک کافر و مَن حارَبَکَ مشرک!

-          این حرفا رو شاگردا میچسبونن!

-          یعنی شما استاد کامل نیستید؟! اگر نیستید پس چرا تربیت میکنید؟

-          شما هم خیلی دارید چیز میکنید ها.

-          آخه برام سوال شده، گاهی اوقات گیج میشم. اگر استاد کامل نیستید، شاگرد آقای بهجت هم نیستید...، آها راستی شما اجتهاد دارید ؟

-          حالا یه چیزهایی میگن، بالاخره کسی که قریب به 17 سال درس خارج رفته باشه و اعتقاد داشته باشه نباید طلبه ها مقلد باقی بمونن یقینا همینجوری هست که میفرمایید... البته یادت رفت به خاطر #صراحت_سوال عذرخواهی کنی ها!

-          عذرخواهی به خاطر صراحت سوال چیه ؟ شما اون همه حرفهای ... بالا منبر گفتید مگه عذرخواهی کردید ؟ .... حالا سوالم گم نشه. یعنی الآن از کسی تقلید نمیکنید؟ اجازه اجتهاد از کی دارید؟ یه تناقضی برام پیش اومده. شما که از طرفی حوزه علمیه قم رو قبول ندارید، از طرف دیگه پرونده تون تو حوزه باطل شده، هنوز سطح یک رو هم تموم نکردید، چه طوری اجتهاد دارید ؟

-          اولا: عذرخواهی خیلی کار پسندیده و خوبیه، از من به شما نصیحت. ثانیا: کی گفته من سطح یک رو تموم نکردم ؟ من در درسهای غیر رسمی حوزه شرکت کردم و سطح رو تموم کردم بعدش هم در درس خارج آیت الله بهجت بودم. حتما میخوای بپرسی چرا عکس و فیلمی ازم نیست یا چرا کسی من رو نمیشناسه ؟ جوابش اینه که چون من پشت ستونها و دیوارها قایم میشدم که کسی من رو نبینه و ازم عکس نگیرن.

-          نه اتفاقا سوال دیگه ای دارم.

-          سوالاتت دیگه داره زیاد میشه، اینو بگو و بریم

-          سوالم اینه که اگر درس خوندید، اینقدر خوب خوندید که مجتهد شدید، خب بالاخره باید یه هم مباحثه ای چیزی داشته باشید... مگر اینکه....

-          اوووف دست به دلم نذار، متاسفانه همه شون به رحمت خدا رفتند.

-          خب عیبی نداره، خدا همه شون رو رحمت کنه ولی از یه مجتهد انتظار میره آیه و روایات رو حداقل صحیح بخونه!

-          راستش من گاهی کلمات ترکی و فارسی رو هم غلط میگم. ولی حقیقت اینه شاگردانم به خاطر روخوانی قرآن و حدیث که پیش من نمیان. اینا خوبه ولی آدم رو بالا نمیبره، اینا حجابه. اگه کسی بگه چون غلط میخونه پس به درد نمیخوره، نفهم و نادونه تو سلوک.

-          آخه گاهی اوقات فارسی رو از روی عبارت خوب و روان میخونید، فقط تو خوندن آیات و روایات مشکل دارید! بعدش هم شما میگید میشه طرف مجتهد باشه، ولی صرف و نحو عربیش خوب نباشه، حتی اسامی کُتُب حدیثی رو اشتباه بگه، تعداد جلدهای بحار الانوار رو زیادی بگه ؟ امکانش هست ؟

-          بله خب، ممکنه! مشکلش چیه؟

-          یه خورده باورش سخته کسی که 17 سال درس خارج آقای بهجت رفته باشه ولی حدیثی رو از جلد 159 بحار الانوار بگه در حالی که بحار الانوار 110 جلد بیشتر نداره، یا روایتی رو از کتاب تحفت العقول بخونه، یا اصلا آیه ای رو بخونه که تو قرآن نیست!

-          حالا دیگه! ... داری زیاد چیز میکنی ها

-          این سوالات فقط مال من نیست که. خیلیا دارن در موردش حرف میزنن.

-          اینطور نیست. متاسفانه مدتی قبل به اساتید حوزه نامه محرمانه دادن علیه من. 13 صفحه! اصن یه وعضی!

-          کی این کار رو کرده ؟

-          نمیدونم والّا، اولش فکر کردم تحریری بوده، بعدش گفتم شاید تفکیکیها باشن، بعضی از شاگردا گفتن شاید منافقین باشن، یه خورده گذشت فکر کردم آقای مدرسی یزدیه، یه مدتی فکر کردم حائری زاده است، الآن هم یکی از شاگردان میگه حوزه سنتیِ !

-          آقای عباسی! به نظر خودتون فرمایشاتتون یه طوری نیست؟

-          غفاری هستم! چرا یه طوری که هستم. به خاطر دیابت و دیالیز و ضعف کلیه واقعا از نظر جسمی تحت فشار هستم. ولی خب تکلیف ایجاب میکنه این نوری که تو حوزه روشن شده، خاموش نشه!

-          منظورتون از نور حوزه خودتونید ؟

-          حالا دیگه!.... پاشو برو... راستی یه سوالی پرسیدی، گفتی هم مباحثه ای دارم یا نه. این همون سوال مسابقه شماره چهار صفحه ی #استادکامل نیست؟

-          چرا خب، همونه.

- ای شیطون! معلوم شد خودِ ادمین استاد کاملی!

- حالا دیگه!... تازه یه عکس هم رسیده دستم ظاهرا #نوبت_ماساژ....

- آقای نادانِ نافهم! چشتو باز کن نافهم! تو یه منافق داخلی هستی! چه مرضی داری! چرا میخوای این نور رو خاموش کنی؟ کارِت چی شده که به اینجا رسیدی که یه نوری تو حوزه روشن شده میخوای خاموشش کنی؟! ای بدون تهذیب، ترسو، اهل دنیا، اهل غیبت و تهمت! خدا لعنتت کنه! چقدر خیانت میکنی به این لباس! هر غلطی که خواستی میکنی! هر تهمتی که خواستی میزنی! خدا ریشتو اگر قابل هدایت نیستی بکنه! توی نانجیب چرا اینها رو نمیبینی؟ چرا دین نداری ؟ مگه نمیبینی همه حقیقت رو ؟ تو چطور دین داری؟ چرا به راحتی پشت سر یکی حرف میزنی؟ دهنت رو باز میکنی ؟ تو غلط کردی! تو اصلا بویی از این چیزا نبردی! دین نداری! شرف نداری! بویی از انسانیت نبردی! ای معاویه صفت! صد بار گفتنت رو به گور خواهی برد! حالا هر چی میخوای هاپ هاپ کن! خاک تو سر مسئولین حوزه که نمیتونن مدیریت کنن!

============پایان

پ.ن: هنوز منتظر پاسخ جناب آقای عباسی برای مناظره هستم. ایشان می توانند از طریق صفحه رسمی نشر آثارشان بنده را از زمان و مکان مناظره مطلع کنند.

نظرات (۱۹)

با سلام خدمت همه عزیزان.. تا جایی که من میدونم سید فرید موسوی تمام دستوراتش حول محور انجام واجب و ترک حرام بوده و اصلا حرفی از ذکر و ورد نداشته. هر چی بعضی‌ها میگن ساخته ذهنشون و بغضی که از سید فرید موسوی دارن هست. ممنونم
سلام خدمت همه عزیزان بنده مرحوم آیت الله سید فرید موسوی رو حدود 12 سالی هست میشناسم و خیلی هم جلسات آن بزرگوار رفتم.ایشان واقعا عالِمی وارسته و مهذب و انقلابی هست.اصلا درست هست که در مورد یک عالِم اینگونه صحبت کردن؟؟
کسانی که این مطالب را نشر یا به زبان می آوردند واقعا تهذیب نفس دارند یا فیلم بازی میکنند.ایا غیبت یک شخص حرام نیست ؟آیا آبروی شخصی را بردن حرام نیست... ان الله علی کل شی علیم.
این متن هم مغرضانه هست هم به شعور مخاطب توهین مکنه و خودش عالم به غیب میدونه خاک بر سرت میخوای نقد کنی طوری نقد کن بهت شک نکنند
  • سید فرید کونی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    سید فرید موسوی
    یک *** ****** بوده
    **** هم بوده و **** ** بوده دوست داشته به **** *** **** *** ***
    همیشه **** *** **** را دور خودش جمع میکرد
    برید بپرسید آقای سعادت پرور سید فرید را از خودش طرد کرده بوده
    آقای تحریری هم طلبه را منع میکنن از سید فرید موسوی ****
    اگه پی گیری کنید خیلی خوب میشه اکثر کسانی هم که باهاش میگشتن مثل خودش ***** و **** کرده بود
    این غفاری هم اگ با سید فرید گشته حتما ******
    سید فرید بدون اجازه آقای سعادت پرور به طلبه ها ذکر میداد و منحرفشون میکرد
    برید از همه شاگردای سعادت پرور بپرسید. اونایی که در جریانن میگن که سعادت پرور سید فرید را طرد کرده و گفته خطرناکه.
    حوزه علمیه قم باید طلبه ها را اطلاع بده که سید فرید و امثال سید فرید خطرناکن
    چون طلبه ها را هم روانی هم منحرف میکنن مثل غفاری و امثالش
    سلام. توی متن اشاره ای‌ هم به مرحوم سید فرید شد‌. اگه امکانش هست در این مورد هم راهنمایی بفرمایید‌. به ایشون هم ایراداتی وارد هست؟ چه ایرادی؟
    سلام
    من نه آقای عباسی (غفاری) را می‌شناسم و نه با شخص شما آشنا هستن.
    منتها شما را به دو نکته متوجه میکنم.
    ۱- اگر شنا با سیر و سلوک و مقامات و مردان این راه آشنا باشید ،با اختلافات شدید سید علی آقا قاضی و استادان هن عصر ایشان باید آشنا باشید. و با وجود اختلاف شدید هیچ گاه ایشان جانب بی احترامی را در حق ایشان روا نداشتند و حتی در حضور شاگردان خود از رقبای خود به بزرگی یاد می‌کردند. و من این بی احترامی شما را یا از نادانی شما بر میشمارم و یا از مغرض بودن شما.
    ۲- تجسس و تفحص در باطن افراد طبق آیات قرآن نهی شدید شده و در مورد روش سیر و سلوک و استادان این راه ما مبتدیان را دعوت به احترام شدید به ساحت آنها کرده اند .چون که ما از نوع سخن ایشان و شیوه آنها بی خبریم و تایید و تکذیب آنها فقط بر عهده خود طیف ایشان است و نه در حد و اندازه چون من و شما . پس از ریا فاصله بگیرید و سر به گریبان برده و خود را ارزیابی کنید.
    متاسفم براتون
  • علی امام من است و منم غلام علی
  • این گفت وشنود و قبلا ندیده بودم اوج بی اخلاقی و ناجوانمردیه من از طرفداران آقای غفاری نیستم اما بخاطر این مدل تمسخرآمیز خیلی براتون متاسفم
    خوبه بدونید از بهترین و تراز اول ترین یارای حضرت علی ع 50 نفر بودن که احدی اونا رو به چشم ندیده بود... لابد اونا هم چونکه تو دید عوام نبودن باطل بودن...رو این حساب اگر کسی خودشو تو قاب دوربین نندازه و تو چش نباشه و معروف نباشه این منحرفه و گمراهه.... هر چند که خود اقای تحریری سالها ی زیادی با ایشون رفاقت داشتند و این اختلافیه که بین خودشونه.... در ضمن ایت الله سعادت پرور در هفت جلسات متعددی داشتن که هر جلسه ای افراد خاصی بودند.... رسیدن به تمام مقامات اهل بیت ع غیر از نبوت و امامت هم از سخنان علامه طباطبایی بوده و در بین اهل توحید همییک امر بدیهی ست.... حالا شما انکار میکنید و خصومت دارید یه مطلب دیگست.....
    الحق که خودتون منحرفید این مطالب رو سرهم کردید بافتید به استاد غفاری عزیز می چسبونید هراانسان منصفی این مطالب رو ببینه در مغرض بودن و کینه توزی امثال شما پی می بره.... وای بحالتون ابروی یه مرد خدا که همون معارف مطرح شده رو از بزرگان رو که میگه رو به سخره گرفتید وبی تقوایی تون از نوشتارتون موج میزنه......
    سلام، پس چه طور نقل می کنید؟
    پاسخ:
    حتما باید صداش رو ضبط کرده باشم که نقل کنم؟
    سلام ، چرا صوت آقای فروغی رو نمیگذاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام. هنوز صوتش دستم نرسیده.
    سلام ، راستی چرا نظر های استاد فروغی و غیره اساتید را از زبان خودشون نمی گذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام. فیلم دیدگاه شاگردان آیت الله سعادت پرور قرار داده شده است.
    سلام علیکم ،

    آیا فکر کردید که اگه این چیز هایی که می بافید ، دروغ و تهمت باشه ، با اون دنیا جواب پس بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سخنرانیهای عباسی غیرازاین کلمات نیست
    سلام - چرا مردم راگیج می کنید من الان یه سوال برام پیش اومده مگه می شه کسی بدون درس خوندن در حوزه و گذراندن دوران طلبگی ملبس به لباس روحانیت بشه - ایشون بالاخره در حوزه تحصیل کردند و یک مجتهدی اجازه داده که ایشون امامه بذارن سرشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    به راحتی می شود یک دست لباس روحانی از مغازه های قم خرید و پوشید ...
    سلام شیرمادرت حلالت مرد
    سلام علیکم
    اگر شما نسبت به ایشان انتقاد دارید این طریقه اش نیست برادر من، بالاخره پاره ای از کارهایی که شما میکنید حکم هتک حرمت مومن را دارد واقعا اگر نسبت به آنچه پیرامون ایشان می‌گویید اعتقاد راسخ دارید خوب به جایی این نزاع های خیابانی به دفتر مراجع مراجعه کنید و آنها را از این انحراف البته به اعتقاد شما مطلع کنید نه اینکه از روش‌های تخریب وار توأم با تمسخر استفاده کنید که اگر هم راست بگویید زشتی روشتان در روشنگری انسان را به خیرخواهی شما به شک می اندازد. لطفا به این نزاع خیابانی پایان بدید و از طرق رایج در سنت حوزه یعنی کسب تکلیف از زعیم امت یعنی مراجع محترم اقدام کنید. والله اعلم 
    برادر عزیز
    شما که میخوای زحمت بکشی و روشنگری کنی، فقط سوال هاتو مطرح کن ولی از سمت آقای غفاری جواب ننویس.
    چون جواب هاش رو از ذهن خودتون می‌نویسی ممکنه غلط و تهمت باشه و در شأن انسان متشرع نیست...
    همین که سوال هارو مطرح کنید برای مفتضح شدن ایشون کفایت می‌کنه.
    التماس دعا
    فقط یک چیز خدا شفا دهد..... بلند بگو آمین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی