استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
ملاک انتخاب استاد
بزرگانی همچون علامه طباطبایی تصریح کرده‌اند که برای انتخاب استاد نمی‌توان به مشاهدۀ خوارق‌ عادات، غیبگویی و امثال این امور اکتفا کرد و آقای عباسی (غفاری) نیز همین مبنا را مورد تایید قرار داده و به نقل از رسالۀ لب اللباب تصریح می کند که انتخاب استاد سلوک نیازمند مصاحبت و همراهی در آشکار و نهان با استاد است. (به عنوان نمونه نگاه کنید به: کتاب "سه گام سالک عاشق"، ص83).

آنچه مایه تعجب و حیرت است آنکه ایشان با وجود تایید چنین مبنایی، به یکباره پای ملاک دیگری را برای انتخاب استاد به میان می کشد که کاملاً بی‌ضابطه و بی سابقه (حداقل بر اساس تحقیقات من) است!!

«ما این را برای رفقا و جهت استقامت ورزیدن در مسیر معنوی و «انتخاب کردن استاد» می گوییم و تأکید می کنیم که یک «#مؤید_معنوی» داشته باشید» «ما همیشه می گوییم برای استقامت ورزی در تهذیب نفس و خودسازی، انسان باید یک «#مؤیدی_از_ملکوت» داشته باشد. از آن طرف در خواب یا بیداری به او بفهمانند که باید پیش فلان استاد بروی ...» (سه گام سالک عاشق، صص 84 و 85)

آقای عباسی (غفاری) که خود مدعی است که با همین روش و با خوابی که از امام صادق (ع) دیده است، آیت الله سعادت پرور (پهلوانی) را به عنوان استاد خود یافته است (شوق عشق، ص68)؛ به کسانی که به ایشان مراجعه می کند، دستور می دهد که 40 روز زیارت آل یاسین بخوانند تا در خواب یا بیداری استاد حقیقی به آن ها معرفی شود. (سه گام سالک عاشق، ص89)

در این باب سؤالاتی را ذکر می‌کنم و امیدوارم علاقمندان آقای عباسی برای آنها پاسخی منطقی بیابند. (مابقی متن در ادامه مطلب)

1-آیا راهی که ایشان پیشنهاد می‌دهد با ملاکی که علامه طباطبایی مطرح کرده اند در تعارض نیست؟ اگر ملاک اصلی شناخت است پس به موید معنوی چه نیازی است و اگر موید معنوی راه حل است پس به شناخت چه نیازی داریم؟

2-آیا همه آنانی که امروز آقای عباسی را به عنوان استاد خود برگزیده اند در آشکار و نهان با ایشان همراهی داشته اند و بر اساس این همراهی وی را به عنوان استاد برگزیده اند؟

3-آیا راه پیشنهادی ایشان مصون از خطا و دخل و تصرف شیاطین است؟ آیا شیاطین امکان تصرف در قوه خیال و یا خواب افراد را ندارند؟

4-اگر بر اساس این ملاک بخواهیم به حقانیت یک استاد پی ببریم، آیا می توان به باورمندان و گروندگان #احمد_الحسن_الیمانی (از مدعیان دروغین) در عراق خرده گرفت و آنها را پویندگان مسیر باطل دانست؟! مگر آنها جز این می‏گویند که اگر در حقانیت احمدالحسن تردید دارید، برخی دستورالعمل‌ها را به مدت چهل روز انجام دهید تا در خواب حقانیت این شخص برای شما ثابت شود!! بدون شک علاقمندان آقای غفاری نخواهند پذیرفت که چنین مسیری را برای پی بردن به حقانیت مدعی یمانی پی بگیرند.

وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ  إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا (سوره اسراء: آیه 36)

نظرات (۴)

آقای سید رضا بنی زهرا شما که آقای عباسی رو شناختید روزی میرسد که این مکار و دکاندار را لعن و نفرین میکنید.
طرف(آقای عباسی) دیده مردم خیلی به آیت الله بهجت و چشم برزخی و ..... علاقه مند هستن گفته فرصت رو غنیمت بشمارم و سوار بشم .
اینارو من از روی تحقیق میگم بهتره شما هم به جای تعصب بیجا برید تحقیق کنید و از چند تا عالم درجه یک که مورد تایید هستن بپرسید آیا آقای غفاری مورد تایید هستن یا خیر.
سلام.
واقعا مایه تاسف است بر ما که بدون تحقیق و کورکورانه پیرو کسانی باشیم که شاگردان بسیار نزدیکی که از ایشان جدا شده اند بگویند آقای عباسی خلاف مشورت میدهد و پاسخ سوال نمیدهد و میگوید نمیدانم, مگر انسان کامل چیزی برایش پنهان است ویا از چیزی اطلاع ندارد اگر ایشان میدانند و میگویند نمیدانم دروغگویی بیش نیستند. مگه ایشون نمی گن شاگرد آیت الله بهجت هستن برید از فرزند آیت الله بهجت (آقا علی بهجت) که فرزند ایشون هستن بپرسید آیا آقای غفاری شاگرد ایشان هستن یا خیر.
بله قضیه این چنین است:
ماه درخشنده چو پنهان شود
شب پره بازیگر میدان شود
  • شاگرد غفاری نیستم الکی دست نگیر
  • دکتر اگه ادامه مطلب کتاب سه گام رو خونده باشی نوشته بعضی از اساتید هم میگن همین که به اطمینان اولیه برسی کافیه ولی نظر خودشون که چیکار بکنید رو اصلا نگفته. ضمنا ایت الله سعادت پرور و علامه طباطبایی در رساله لب الباب گفتن چهل روز ال یاسین رو بخونید برای دیدار امام زمان و گرفتن تایید معنوی با این حال اقای غفاری در کتاب سه گام گفتن من به شاگردام توصیه نمی کنم.
    اطلاعات نداری حرف نزن داداچ
  • سید رضا بنی زهرا
  • سلام.شما هنوز استاد غفاری را نشناختید و بر مبنای فرضیات و دریافت های خودتان قضاوت میکنید.ایشان(غفاری) استاد کامل و  حقیقی اند که الحمد الله شاگردانی زیادی هم دارد.
    پاسخ:
    الحمدلله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی