استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

گونه شناسی مریدان غفاری

این مطلب از کانال (نقد غفاری) در تلگرام نقل شده است. لینک منبع در پایان مطلب آمده است.

به جملات زیر توجه کنید:

▪️«#هر_چیزی که #خدا، #رسول اش و مؤمنین که #اهل_بیت (ع) هستند، دارند این #شهدا هم دارند!»

▪️«ما می توانیم به #مقامات_توحیدی و #ویژه_اهل_بیت(ع) برسیم!»

▪️«من قابلیت وجودی #زهرا شدن را دارم، #علی شدن را دارم. #رسول_الله شدن را دارم؛ #قرآن میگه #اسوه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است.»

▪️«لکم فی رسول الله اسوه حسنه." اسوه هست. #اسوه یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام #نبوت و #رسالت رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو #عین_رسول_الله (ص) می تونی بشی! خودشون اینها رو فرمودن.»

اینها ادعاهای جناب غفاری است که به شاگردان خود القا می کند.

پیشتر روایاتی را بیان کردیم که اهل بیت (ع) صریحاً ما را از مقایسه دیگران با خودشان نهی فرموده بودند. این روایان را می توانید با هشتک (#لایقاس_بنا_احد) و (#لا_یقاس_بنا_احد) بخوانید.

همچنین روایتی را از #امام_رضا (ع) نقل کردیم که بر اساس آن علت #هبوط #حضرت_آدم به زمین و #تسلط_شیطان بر او آرزوی رسیدن به #مقامات_اهل_بیت (ع) بود.

اینک این موضوع را از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر از کسی که ادعای جناب غفاری را صحیح می پندارد و معتقد است که هر کسی مثلاً می تواند #عین_رسول_ الله (ص) بشود (نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد!) بپرسیم بر اساس این اعتقاد به نظر شما چه کسی یا چه کسانی زودتر از دیگران باید به #مقام_رسول_الله (ص) رسیده باشند و عین ایشان شده باشند (نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد!) چه پاسخی خواهد داد؟

طبیعی است که چنین فردی مدعی شود که مثلاً پیش از همه #امیرالمومنین #علی (ع) با رسول الله (ص) هم درجه شده و به جایگاه ایشان رسیده است و پس از وی #امام_حسن(ع) و #امام_حسین (ع) و آنگاه سایر ائمه (ع) به این جایگاه رسیده اند!

اما وقتی ما به روایات اهل بیت (ع) مراجعه می کنیم با مجموعه ای از روایات مواجه می شویم که صراحتاً از تفاوت مقام و فضایل رسول الله و خاندان ایشان با یکدیگر خبر داده اند.


وقتی ما به روایات اهل بیت (ع) مراجعه می کنیم با مجموعه ای از #روایات مواجه می شویم که صراحتاً از تفاوت مقام و فضایل رسول الله و خاندان ایشان با یکدیگر خبر داده اند. به عنوان نمونه به روایات زیر توجه کنید:

🔸قالَ النَّبِیُّ ص‏ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ خَیْرُ أَهْلِ‏ الْأَرْضِ‏ بَعْدِی‏ وَ بَعْدَ أَبِیهِمَا وَ أُمُّهُمَا أَفْضَلُ نِسَاءِ أَهْلِ الْأَرْضِ:
پیامبر (ص) می فرمایند: #حسن و #حسین بعد از من و بعد از پدرشان #بهترین_افراد_اهل_زمین هستند و مادر آنها #بافضیلت_ترین زنان اهل زمین است.
(#بحار_الأنوار، ط - بیروت، ج‏26، ص: 272)

🔸قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع أَفْضَلُ خَلْقِ اللَّهِ غَیْرِی وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَبُوهُمَا خَیْرٌ مِنْهُمَا:
#رسول_خدا (ص) می فرمایند: #علی (ع) فرزند ابی طالب #برترین_مخلوقات خدا #غیر_از_من است. و #حسن و #حسین سروران جوانان اهل بهشتند و[لی] پدر آنها #بهتر_از_ آن_دو است.
(#بحار_الأنوار، ط - بیروت، ج‏25، ص: 360)

🔸قالَ النَّبِیُّ ص‏ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اطَّلَعَ إِلَى أَهْلِ الْأَرْضِ فَاخْتَارَنِی ثُمَّ اطَّلَعَ الثَّانِیَةَ فَاخْتَارَکَ بَعْدِی فَجَعَلَکَ الْقَیِّمَ بِأَمْرِ أُمَّتِی بَعْدِی‏ وَ لَیْسَ أَحَدٌ بَعْدَنَا مِثْلَنَا:
پیامبر [خطاب به امیرالمؤمنین] فرمود: به درستی که خداوند بر اهل زمین نظر کرد پس مرا برگزید سپس برای بار دوم نظر کرد و تو را بعد از من برگزید پس ترا قیّم امر امتم بعد از من قرار داد و هیچ کس بعد از ما #مثل_ما دو تن نیست.
(#بحار_الأنوار، ط - بیروت، ج‏39، ص: 91)

🔸عنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: اعْلَمْ أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْأَئِمَّةِ کُلِّهِمْ وَ لَهُ ثَوَابُ أَعْمَالِهِمْ وَ عَلَى قَدْرِ أَعْمَالِهِمْ فُضِّلُوا
#امام_صادق (ع) می فرمایند: بدان که امیرالمؤمنین (ع) نزد خدا بر #همه_ائمه #برتری دارد و ثواب اعمال آنها برای اوست و آنها به اندازه اعمالشان برتری داده شده اند.
(#بحار_الأنوار، ط - بیروت، ج‏39، ص: 92)

🔸همچنین در حدیثی قدسی خداوند خطاب به رسولش می فرماید:
إِنِّی فَضَّلْتُکَ عَلَى الْأَنْبِیَاءِ وَ فَضَّلْتُ‏ وَصِیَّکَ‏ عَلَى‏ الْأَوْصِیَاء:
من تو را بر #انبیا و جانشینت را بر #اوصیا #برتری دادم.
(#الکافی، ط - الإسلامیة، ج‏1، ص: 527)

🔸نیز از #امام_صادق (ع) نقل شده است که فرموند:
من از رسول خدا (ص) شنیدم که می فرمود: نَحْنُ فِی الْأَمْرِ وَ النَّهْیِ وَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ نَجْرِی مَجْرَى وَاحِدٍ فَأَمَّا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ عَلِیٌّ فَلَهُمَا فَضْلُهُمَا:
ما در #امر و #نهی و #حلال و #حرام بر یک جریان واحدی سیر می کنیم اما برای رسول خدا (ع) و علی (ع) بر دیگران #برتری است.
(#بصائر_الدرجات فی فضائل آل محمد صلى الله علیهم، ج‏1، ص: 480)

***

اکنون پرسش ما از جناب غفاری آن است که وقتی #امام_علی (ع) نتوانسته است به درجه رسول خدا (ص) برسد و #حسنین (ع) نتوانسته اند به درجه پدر خویش نائل شوند چرا به عده ای جوان القا می کنید که شما می توانید #عین_رسول_الله بشوید نه یه ذره کم، نه یه ذره زیاد؟!


منبع: کانال نقد غفاری

نظرات (۲)

بنده خدا این صوتی که شما گذاشتید کجاش توهین به مسولین هست خوب یک ظلمی به ایشان شده داره دادخواهی میکنه اون هم به یک نفر مسوول خاص نه همه مسوولین یا شما خیلی از قضییه پرتی یا خیلی تقوای شما سوراخ داره از روز داوری بترسید لااقل
سلام
اصلا نمیشه که ما با اهل بیت هم طراز باشیم چون وقتی بگیم که خدا به سبب اهل بیت انسانها رو هدایت میکنه در واقع باید اهل بیت حداقل یه قدم جلوتر از ما باشند تا بتونند ما رو به راه مستقیم هدایت کنند و اگر بگیم که هم طرازی ممکنه اونوقت چطور اهل بیت میتونند ما رو به راهی هدایت کنند که خودشان اون راه رو نرفتند
امیدوارم که منظورم رو رسونده باشم
در ضمن من با این آدم مخالفم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی