استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 

آقای غفاری در جلسه اخلاق عمومی خود (پنجشنبه 13/2/97) مدعی وجود آیه ای در قرآن شد که حکایت از شکست حضرت موسی (ع) از فرعون در جریان یک مناظره دارد!!!

ادامه متن را در ادامه مطلب بخوانید

 

وی در این سخنان - که متن آن دقیقاً از فایل صوتی منتشر شده در کانال وی پیاده شده است - گفت: «امام [معصوم] به همه یکسان نظر دارد. حتی اینهایی که گهگاهی مشکلاتی دارند، حتی خواسته های منفی هم دارند [اگر] تقاضا بکنند رسیدگی می شه! آقا این حرف ریشه [ای هم دارد؟] بله! قرآن می فرماید. کجا می فرماید اگر یادتون باشه؟[!] یه روز فرعون با حضرت موسی قرار گذاشت فردا پیش بزرگان بیا با هم چی می کنیم؟ چی می گن بهش؟! [یکی از حضار: مناظره!] مناظره کنیم! گفت: باشه. اطلاع دادند تمام بزرگان فردا بیایند پیش هم مناظره کنند. فرعون شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد. گفت: خدا! من می دونم تو...(خنده سخنران) تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این انسانهای نادان! به هر حال من می خوام فردا منو پیروز کنی! حضرت موسی هم خیالش راحت بود رفته بود خوابیده بود! فردا در مناظره حضرت موسی شکست خورد! (خنده سخنران) روایته! تعجب کرد حضرت موسی (ع) عرضه داشت محضر الهی... (خنده سخنران) خدای [تبارک و تعالی] اینجوری نیست! اونها هم بخواهند به آنها هم رسیدگی میشه!!!

 

پرسش های ما از جناب غفاری 👇

1. این حکایت در کجای قرآن آمده است؟! کدام سوره؟! کدام آیه؟! 2. یک پیامبر الهی اساساً در چه موضوعی می خواهد با شخصی چون فرعون مناظره کند؟! 3. یک پیامبر الهی چه داعیه ای جز دعوت به توحید دارد که برای آن به مناظره با شخصی چون فرعون بپردازد؟! 4. مناظره عرصه تقابل فکر، اندیشه و استدلال است. ادعای شکست نماینده خدا از فرعون چه معنایی جز باطل بودن استدلال به ربوبیت خود خدا دارد؟! 5. چه معنایی دارد که خدا شخصی را برای دعوت فرعون به توحید مبعوث کند بعد او را در مناظره با فرعون مغلوب نماید؟! افلا یعقلون؟!
6. جناب غفاری! این نخستین باری نیست که شما نسبت باطلی را به قرآن می دهید. آیا بهتر نیست لااقل با قرآن بازی نکنید؟!
7. شما در اواخر سخنان خود از وجود روایتی در این رابطه نیز خبر داده اید. لطفا اگر سند معتبر روایی در این رابطه دارید لااقل آن را ارائه کنید.
8. به فرض وجود روایتی ضعیف در این رابطه چه معامله ای با روایات مخالف اصول اعتقادی مان باید کرد؟

 

منبع: کانال نقد غفاری: t.me/naghdeghaffari/85

 

نظرات (۲)

اولش که گفت قران بعد داستان دوباره گفت روایت ، فرضا گفته باشه روایت ، این روایت ها فقط به عباسی رسیده
کلا معلومه داستان ساختگیه
خوبه نگفت با خدا کشتی گرفت خدا شکست خورد
میگه روایت. نه قرآن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی