استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
آقای غفار عباسی (غفاری) که مدعی استادی سیر وسلوک است، مکاشفاتی را از شاگردانش تائید می کند که عرفای بزرگی چون آیت الله سیدجمال گلپایگانی آن ها را ناصحیح معرفی می کردند.
ادامه متن را در ادامه مطلب بخوانید

«نه عزیزم؛ اینها خیالات نیست» این جمله پاسخ آقای عباسی (غفاری) است به برخی از خوابهای (مکاشفات) #خودرزاق_پندارانه ی مریدان. او گفته است: وقتی ورود اسمائی پیدا کنید، حالاتی که از عرفا نقل شده است برایتان حاصل می شود. مثلا در یک لحظه، صفت رزاقیت در شما ظهور پیدا می کند و می بینید که رزق تمام موجودات به دست شماست. برخی از سالکین با دیدن چنین حالتی می ترسند و گمان می کنند که خیالاتی شده اند! اما نه عزیزم اینها خیالات نیست! (#مادرواقعی : ص305)پس آقای عباسی (غفاری) علاوه بر تایید خوابهای (مکاشفات) #خودامام_پندارانه ی مریدانش، ()خوابهای (مکاشفات) #خودخداپندارانه و #خودرزاق_پندارانه را نیز تایید می کند و آنها را خیالات و مغایر با مبانی عرفان اسلامی نمی بیند.

حالا بیایید مراجعه ای داشته باشیم به حالات و یادداشتهای برخی از عرفای معاصر. حضرت آیت الله طهرانی در جلد نهم معاد شناسی، چنین نقل فرمودند:

«بارى، یکروز [مرحوم آیت الحق آقا جمال گلپایگانی] براى ما نقل میکرد که در مرحله‌اى از مراحل سیر و سلوک حال عجیبى پیدا کردم و بدین کیفیّت بود که نفس خود را افاضه کننده علم و قدرت و رزق و حیات به جمیع موجودات میدیدم. بدین قسم که هر موجودى از موجودات از من مدد مى‌گیرد و من مُعطى و مُفیض وجود به ماهیّات امکانیّه و قوالب وجودیّه هستم.
این حال من بود؛ و از طرفى علما و اجمالًا نیز میدانستم که این حال صحیح نیست، چون خداوند جلّ و علا مبدأ همه خیرات است و افاضه کننده رحمت و وجود به جمیع ما سِوَى.
چند شبانه روز این حال طول کشید و هر چه به حرم مطهّر حضرت أمیر المؤمنین علیه السّلام مشرّف شدم و در باطن تقاضاى گشایش نمودم سودى نبخشید. تصمیم گرفتم به کاظمین مشرّف شوم و آن حضرت را شفیع قرار دهم تا خداوند متعال مرا از این ورطه نجات دهد.
هوا سرد بود. به سوى مرقد مطهّر حضرت موسى بن جعفر علیهما السّلام از نجف عازم کاظمین شدم، و چون وارد شدم یکسره به حرم مطهّر مشرّف شدم. هوا سرد و فرشهاى جلوى ضریح را برداشته بودند. سر خود را در مقابل ضریح روى سنگ‌هاى مرمر گذاشتم و آنقدر گریه کردم که آب اشک چشم من بر روى سنگ‌هاى مرمر جارى شد.
هنوز سر از زمین برنداشته بودم که حضرت شفاعت فرمودند و حال من عوض شد و فهمیدم که من کیستم، من چیستم، من ذرّه‌اى هم نیستم، من به قدر پرِ کاهى قدرت ندارم، اینها همه مال خداست و بس، و اوست مُفیض عَلى الإطلاق و اوست حىّ و حیات دهنده، و عالم و علم بخشنده، و قادر و قدرت دهنده، و رازق و روزى رساننده، و نفس من یک دریچه و آیتى است از ظهور آن نور على الإطلاق... »

منبع: «معاد شناسى»ج ۹ص۱۱۸

نظرات (۳)

ایت الله گلپایگانی اگر دقت کرده باشین این حالات رو به خود انتساب نمیدهد و از ناحیه خدا میداند و در گفته هاشون هم صراحتا میگن در مراحلی از مراحل سیر و سلوک.... و اینکه این حالات رو به خود انتساب نمیدهند رو دقیقا صحیحه چرا که خاصیت توحید اینه که همه و هر انچه هست رو از خدا ببینی و ترس از منیت از گفته هاشون کاملا ملموس هست. التماس دعا
بنده خدا اقای ایت الله گلپایگانی اتفاقا با این مکاشفه ای که داشتن و.چنانچه میفرمایند... «بامرحوم آیت الحق آقا جمال گلپایگانی] براى ما نقل میکرد که در مرحله‌اى از مراحل سیر و سلوک حال عجیبى پیدا کردم و بدین کیفیّت بود که نفس خود را افاضه کننده علم و قدرت و رزق و حیات به جمیع موجودات میدیدم. بدین قسم که هر موجودى از موجودات از من مدد مى‌گیرد و من مُعطى و مُفیض وجود به ماهیّات امکانیّه و قوالب وجودیّه هستم.
ایا این همان مقام خلیفه اللهی نیست!!! ایا رسیدن به جایگاه کن فیکون نیست که خود خدا صراحتا در قران به این مرتبه اشاره کرده!!! حالا برخی باور ندارند و این مقامات از ناحیه قران رو ا ثکار میکنند بحث دیگریست... ای کاشیک بار دوستان عزیز کتاب لب الباب رو مطالعه میکردن. که علامه طباطبایی صراحتا از رسیدن به این مقادرجات اشاره میکنند
تو خیلی راست میگی به ارواح عمه ات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی