استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نقد

«گروه پژوهش معارف» ، جمعی از فضلای حوزه ، با اشاره به برخی ایرادات اساسی در مباحث آقای عباسی (غفاری)، دو مورد از این اشکالات را در قالب دو یادداشت علمی منتشر نمودند. متن این یادداشت ها، که به صورت فایل PDF منتشر شده اند، را می توانید در ادامه مطلب دانلود نمائید.

اولین یادداشت با عنوان "ابراهیم ابوالانبیا در افق برتر"، در نقد صحبت آقای عباسی (غفاری) مبنی بر این که "حضرت ابراهیم ها باید در مقابل امام خمینی (ره) زانو بزنند" است. عباسی این جمله را منتسب به آیت الله سعادت پرور (پهلوانی) می کند که البته دفتر ایشان نیز این انتساب را مردود اعلام کرده است.


دریافت
حجم: 664 کیلوبایت


دومین یادداشت با عنوان "برتری مطلق اهل بیت علیهم السلام" در مقام نقد یکی از موضوعات محوری در افکار غفار عباسی (غفاری) است که مدعی است، سالکین الی الله می توانند به تمامی مقامات اهل بیت (ع) برسند.


دریافت
حجم: 720 کیلوبایت


نظرات (۵)

  • مهران آذین
  • 😄😄😄ایول دادا من خودم یه ادم معمولی مث خیلی جوانهای دیگه اونقد تو مخمصه زندگی و اجاره خونه .و....گرفتاریم که وقت نداریم امثال این کلاشها و کلاه بردارا رو با ادله خوشون به همه مردم نشون بدیم این مرتیکه یابو هم مثل اون شیخ صفی اردبیلی که نصف حدیث های امروزه ما از اون مرتیکه بود (البته غیر از احادیث معروفی و با سندهای محکم مث ثقلین و امثالهم)ولی کاش اون زمان هم چهار نفر مث تو پیدا میشدن همینقدر روشنفکر که بتونن بقیه مردم رو روشن کنن که این کلاهی ک این بابا میدوزه واسمون اصلا کلاه نیس پالون هس ک بندازه و سوار شه ...اخه یکی نیس این غفار رو ببره یه تست شیشه ازش بگیره تا معلوم شه توهم میزنه رو منبر...اینا هستن که امثال شاهین نجفی شاخ میشن و تکس میدن بیرون یکی نیس بهش بگه من تو رو شیخ نمیدونم امثال شیخ حسن جوری هستن شیخ واقعی که تو زمان مغول که از سر کوه میساختن اونجود منبر بره تو ملاعام و دست به روشنگری بزنه خداییش اینو ادم با اون شخصیتهای بزرگ که مقایسه میکنه میبینه این یک مشنگیه ک فقط ادای شیخ ها و زاهدها رو در میاره باز عجب جماعت احمق زاده ای هستن اونایی ک میشن مرید این ادم......باس بره تو بشگه حوزه علمیه تا بشه عبرت بقیه 😨😨😨😨
    سلام علیکم
    کلا در این دوره و زمانه باید از خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه استمداد و کمک خواست که در پیچ و خم دنیا و حوادث و رویدادها و فتنه ها و در همه حالات و زمانها و مکانها ما را به سمت صراط مستقیم که همان عبودیت و بندگی خداست، راهنمایی کنند و یک لحظه ما رو به خودمون واگذار نکنند که نفس اماره و شیطان لعین رجیم در کمینند.
    درباره جناب غفاری و امثالهم نیز چنین است و باید دعا و توسل و استمداد کرد تا آنها ما را به امر مطلوب و راه درست هدایت کنند.
    به نظربنده بحث درباره ایشان به چند بخش تقسیم میشود:
    یکی اینکه ایشان آیا شاگرد حضرات آیات محمدتقی بهجت و پهلوانی هستند یا نه؟
    دوم اینکه ایشان در حد شاگردی این دو بزرگوار هستند یا نه؟
    سوم اینکه آیا اصلا حضرات آیات بهجت و پهلوانی،شاگرد سلوکی داشتند یا نه؟
    چهارم منظور از شاگرد سلوکی چیست؟
    ششم آیا این جمله که ملاک حال فعلی افراد است درباره ایشان(غفاری) صدق میکند یا نه؟
    آیا دستورات و نظراتی که ایشان در بیاناتش مطرح میکند چقدر پایه علمی و سلوکی دارد؟
    نظر دیگر شاگردان آیت الله پهلوانی نسبت به ایشان چیست؟
    و در آخر سیر و سلوک الی الله یعنی چه؟
    و ....
    شما فقط اگر با این پرسشها به ایشان نگاه کنید خیلی از مطالب گیرتان می آید.
  • مرجع آموزش وردپرس
  • در صورتی که تمایل دارید یک سایت رایگان برای فعالیت حرفه ای تر داشته باشید به من سر بزنید
    https://wpbaran.ir/wordpress-training-course/
    سلام...
    خیلی ممنون از تلاش های ارزشمندتون...
    بسیار عالی... البته به نظرم می آید که همان نقد علمی کافی باشد...
    یعنی جز نقد علمی و اثبات مدعای خودتان دست به دامن کارهای دیگر نشوید...
    به هر حال جزیتم خیرا
    برادر لطفاً نظرات خصوصی وبلاگ را چک بفرمایید
    متشکرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی