استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


بخشی از سخنرانی استاد فاطمی نیا در شب ششم محرم 1440 ، 25 شهریور1397
این آقایی که می خواهد از علوم اهل بیت علیهم السلام به ما بگوید اولا باید صرف و نحو و ادب و عربیّتش کامل باشد! کامل! نه عبارت را غلط بخواند! آیه را غلط بخواند! آقا خدا شاهد است معلومات آسان نیست! معلومات ارزان نیست! معلومات زحمت می خواهد! یک حدیث می بینید گاهی به چهار گونه خوانده می شود! این [نکته ی] یک: باید ادبیّتش کامل باشد و لغت بداند، فقه اللغه بداند! اگر کسی لغت بداند [ولی] فقه اللغه نداند، احادیث را نمی فهمد بی تعارف! از آن طرف [دیگر] گفتم باید آشنایی با رجال داشته باشد، درایه داشته باشد. ایها الناس! این چندمین بار است دارم می گویم: کسی [که] علم علل الحدیث نخوانده باشد حق ندارد بگوید قال الصادق [علیه السلام] ! این را هم بدانید! [ممکن است بگویید] حالا چه کار کنیم پس ؟! آقا! کتب معتبر چاپ شده است با جلد زرکوب! زیبا! ... می دانم! قبول دارم! اگر علم علل الحدیث داری فبها! [اگر] نداری آن هم باید زیر نظر استاد باشد! یک وقت دیدی که آنجا هم اشتباهی هست، چیزی غلط چاپ شده است. هیچی دیگر، چه کار باید بکنی ؟! استاد می خواهی!... پ ن۱: پیشتر، از قرائت غلط آقای عباسی (غفاری) مر آیات و روایات را سخن گفته شد

نظرات (۱)

باسلام . با تمام احترام وعلاقه ای که به ایشون دارم . از شما میپرسم به نظرتان این حرف درستی هست و کامل؟ پس دراین صورت مرحوم رجب علی خیاط . اقای دولابی . اقای الطافی . سید هاشم حداد. اقای مرندی که الان هم حی هستن و.... حق صحبت از مقامات اهل بیت نداشتن و نباید حرفی میزدن ؟ حال چیکار کنیم این بزرگواران رو ترد ومردود حساب کنیم یا سخنان اقای فاطمی نیا رو بگیریم؟
پاسخ:
استاد سلوک بایستی مجتهد باشد. چرا که یکی از لوازم این امر، مطابقت یافته های عرفانی با معارف دینی است و اجتهاد چیزی غیر از این نیست. این به این معنا نیست که اگر فرد بیسوادی مراتبی از سلوک را طی کرده، بگوئیم وی منحرف است. بلکه اجتهاد لزوما برای دستگیری و استادان راه ضروری است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی