استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

🔸امام خمینی (ره) در مباحث خود در نجف که به تبیین حکومت اسلامی پرداخته است، اعتقاد به عدم امکان رسیدن به مقامات معنوی ائمه (ع) را از ضروریات #مذهب_تشیع معرفی کرده، می فرمایند:

🔅«از #ضروریات_مذهب ماست که کسى به #مقامات_معنوى_ائمه (ع) نمى‏رسد، حتى ملک مقرب و نبى مرسل. اصولًا رسول اکرم (ص) و ائمه (ع)- طبق روایاتى که داریم- قبل از این عالم انوارى بوده‏اند در ظل عرش؛ و در انعقاد نطفه و «طینت» از بقیه مردم امتیاز داشته‏اند و مقاماتى دارند الى ما شاء اللَّه. چنانکه در روایات «معراج» جبرئیل عرض مى‏کند: لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً، لَاحْتَرَقْتُ (هرگاه کمى نزدیکتر مى‏شدم، سوخته بودم.) یا این فرمایش که إنَّ لَنا مَعَ اللَّهِ حالات لا یَسَعُهُ مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ. (ما با خدا حالاتى داریم که نه فرشته مقرب آن را مى‏تواند داشته باشد و نه پیامبر مرسل). این جزء #اصول_مذهب ماست که ائمه (ع) چنین مقاماتى دارند، قبل از آنکه موضوع حکومت در میان باشد. چنانکه به حسب روایات این مقامات‏ معنوى براى #حضرت_زهرا، سلام اللَّه علیها، هم هست؛ با اینکه آن حضرت نه حاکم است و نه قاضى و نه خلیفه. این مقامات سواى وظیفه حکومت است. لذا وقتى مى‏گوییم حضرت زهرا، علیها سلام، قاضى و خلیفه نیست، لازمه‏اش این نیست که #مثل_من_و_شما ست؛ یا بر ما برترى معنوى ندارد. همچنین اگر کسى قائل شد که «النَّبىُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنِینَ مِن أَنْفُسِهِمْ. سخنى درباره رسول اکرم (ص) گفته بالاتر از اینکه آن حضرت مقام ولایت و حکومت بر مؤمنان را دارد. و ما در این باره اکنون صحبتى نداریم، زیرا به عهده علم دیگرى است.»

(ر.ک: کتاب ولایت فقیه، تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ دوم، 1373، ص 43)

لینک مطلب در سایت امام خمینی رحمت الله علیه: http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_66122/کتاب/ولایت_فقیه؛_حکومت_اسلامی_تقریر_بیانات_امام_خمینی_س_/ولایت_تکوینی

نظرات (۲)

سلام وقت بخیر برادر اتقوااللله به آدرس شما رجوع کردم چنین مطلبی از حضرت امام(ره)ندیدم
پاسخ:
سلام برادر
ببخشید فراموش کردم لینک را قرار بدهم
میتوانید در سایت امام خمینی رحمت الله علیه این مطلب را ببینید:
سلام علیکم بنده هرچه فحص کردم چنین مطلبی از امام پیدا نکردم در انتساب به امام خمینی صادق باشید ایها الصادقین!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی