استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

سیدعباس سید نژاد (کارشناس و مسئول واحد هنر و رسانه حوزه های علمیه) در اینستاگرام خود در واکنش به تبلیغات گسترده جریان غفارعباسی در مسیر پیاده روی اربعین مطلبی را منتشر کرد. مطلب ایشان مورد توجه برخی دیگر از فعالان سایبری نیز قرار گرفت. متن کامل پست آقای سید نژاد و برخی بازنشر های آن را در ادامه مطلب بخوانید.

امیدوارم سایر فعالان حوزوی نیز وظیفه خود را در قبال این قبیل انحرافات که در درون حوزه در حال رشد هستند، انجام دهند.


از آفت های خانمانسوز مکتب حوزوی، مسئله مرید و مراد پروری است. همین مرید و مراد پروری گاهی کمر اسلام را شکسته و دین ضربه های مهلکی از این ناحیه خورده.
این موج گاهی به بیرون حوزه هم رسوخ می کند و یکدفعه حرفهایی گفته می شود که فرشتگان عرش خدا از شنیدنش قهقهه مستانه می زنند:) شاید برای شما محسوس نباشد ولی ماها زیاد دیدیم.
یادم است روزی کنار داماد آقای بهاء الدینی حلقه زدیم و گفتیم اگر می شود از ایشان برای ما بیشتر بگویید.
یکی از حضار گفت درست است که ایشان هر شب نماز را کربلا می خواندند؟ و بعد سوال های عجیب و غربب!
ایشان خنده ای کرد گفت، این حرفها چیه؟
بنده خدا که همیشه همراه آقای بهاء الدینی بود و ظاهرا این حرفها برای خودش تازگی داشت، در پاسخ گفت، ایشان خیلی معمولی تر از اونی بودند که شما میگید. مثل بقیه زندگی می کردند.

دقیقا شبیه همین حرف را روزی با پسر بزرگوار آیت الله بهجت مطرح کردیم، دقیقا همین جواب را دادند.
خودم یادم هست وقتی به مسجد ایشان برای نماز می رفتیم، مرحوم معمولا با تاخیر می آمدند. همانجا در صف نماز جماعت می گفتند، الان ایشان بین الحرمین هستند و نمازشان را اول آنجا می خوانند!

سال سوم طلبگی بر اثر جهل جوانی همراه تیمی مرید پروانه وار یکی از همین دکان ها شدم ولی احتمالا به خواست دعای پدر جدا شدم و بعد همین شخص در سال 88 چاکر سینه چاک فتنه شد. هنوزم مریدهاش ضد رهبری هستند.

مخلص کلام اینکه؛ حواستان باشد، این دکان بازی ها عاقبت خوشی ندارد و قطعا و قطعا جزء انحراف فکری چیزی عاید ما نمی شود.

آیت الله بهجت در ذات خودش زهد و عرفانی داشت که در این نوع شاگردان که شاگردی وی را برای توصیف خود مدام یدک می کشند، پیدا نمی شود.
گاهی فکر می کنم اینها شاگرد آیت الله بهجت بودند ولی ثانیه ای شاگردی او را نکردند.

در آینده اگر اجازه پیدا کنم بیشتر خواهم نوشت. اما حسب وظیفه به عنوان یک طلبه کوچک موظفم در این مورد روشنگری کنم.
این عکس را قبلا استوری کرده بودم ولی لازم دیدم توضیح بدم که اینگونه بنر زدن، آن هم در مسیر نجف-کربلا حامل پیامی است. اصلا قصد مقایسه ندارم ولی یادتان هست که شیرازی ها هم از همینجا شروع کردند.
وقتی رهبری تاکید می کنند که حتی تصویر ایشان را در مسیر نزنند،(اگر چه بعضی ها گوش نمی کنند!) تعجب می کنم از این کار فرزندان خمینی!

پ ن؛مدیریت حوزه علمیه با علم به این تجربه تلخ به شدت با این مقوله مبارزه می کند و این مسئله باعث ناراحتی این دوستان شده است.


لینک منبع: www.instagram.com/p/Bpw7KFPlyOe


توصیح میثم رمضانعلی (هابیل) و احمد نجمی به مطالعه پست آقای سید نژاد.

احمدنجمی


هابیل

نظرات (۱)

با سلام
مسلم است که طبق این فرازهای زیارت جامعه کبیره * فبلغ الله بکم اشرف محل المکرمین واعلی منازل المقربین و ارفع درجات المرسلین حیث لا یلحقه لاحق و لا یفوقه فائق ولا یسبقه سابق ولا یطمع فی ادراکه طامع* و نیز فراز * آتاکم ما لم یوت احد من العلمین و طأطأ کل شریف لشرفکم* دستیابی به مقامات معنوی آن ذوات قدسی نه تنها مقدور کسی نیست بلکه مورد طمع هیچ احدی حتی سایر انبیای اولوالعزم هم نمیباشد و اگر به ما امر شده که چنین دعا کنیم:
*ادخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد و آل محمد* و یا * اللهم انی اسألک بمانی جمیع ما یدعوک به ولاة امرک* یا اسأله أن یبلغنی المقام المحمود لکم عند الله*  تنها برای ایجاد علو همت در شخص داعی است، و نه تضمین دستیابی به همه این مقامات.
ضمنا در صورت وصول به همه مقامات معنوی اهل بیت ، بنابر نظر جناب علامه طهرانی(ره) این وصول تنها بصورت طولی است و بین مراتب عرضی هرکدام از این مقامات بینهایت فاصله است.
همچنین حضرت امام (ره) در صفحه ۵۵۱ از کتاب چهل حدیث میفرمایند: بدان که برای اهل بیت (علیهم السلام) مقامات شامخه روحانیه ایست در سیر معنوی إلی الله که ادراک آن از طاقت بشر خارج و فوق عقول ارباب عقول و شهود اصحاب عرفان است، و این مقامات غیر از مفام نبوت و امامت آن بزرگواران است.
همچنین در صفحه ۵۴۵ همین کتاب چنین آمده: آاری اهل بیت(ع) که حقتعالی با دو دست قدرت جمال وجلال خودتخمیر طینت آنها را کرده و در تجلی ذاتی اولی، بجمیع اسما و صفات و مقام احدیت جمع در مرآت آنها ظهور نموده و تعلیم حقایق اسما و صفات در خلوتگاه غیب هویت فرموده، دست آمال اهل معرفت از دامن کبریای جلال و جمال آنها کوتاه و پای معرفت اصحاب قلوب از نیل وصول به اوج کمالات آنها در گل است.
حالا مشخص نیست که این ابلهان بیسواد طبق چه سندی ادعای رسیدن به تمام مقامات آن ذوات قدسی را دارن و مدعی اند از ابراهیم خلیل و سلمان (رئیس شیعیان علی بن ابیطالب) هم جلو زده اند.
خاک بر سر این مریدان بیسواد و ننگ بر آن مراد منحرف

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی