استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

خلاصه مطلب: زمان آغاز به کار «استاد کامل» سید مهدی صدر مشغول نوشتن از واکسن و افطاری ساده بود و هنوز دستور «حمله به دیگران به نام اشرافیگری» صادر نشده بود.
توضیح: «استاد کامل» ابتدا از وبلاگی در سرویس بلاگ دات آی آر آغاز کرد. اولین پست ارسالی با سرخط «ای نام تو بهترین سر آغاز» است که در تاریخ 6 خرداد 1397 بار گزاری شد. برابر با یکشنبه 27 می 2018، یازدهم رمضان المبارک 1439.

دو هفته بعد، مطالبم را در اینستاگرام قرار دادم. اولین پست اینستاگرام در تاریخ 10 ژوئن 2018 است (برابر با یکشنبه 20 خرداد 1397، بیست و پنجم رمضان المبارک 1439) 

مخاطب همیشگی مطالب «استاد کامل» آقای «غفار عباسی گویدرق» است. پندار، گفتار و کردار اطرافیان و منسوبین آقای عباسی اهمیت ندارد و از موضوع بحث اینجا خارج است.
موضوع این یادداشت تحت عناوین کلامی-فلسفی-اخلاقی-عرفانی در علوم اسلامی می گنجد. گاهی اوقات هم به فراخور حال به شگردهای رسانه‌ایِ-تشکیلاتی اشاره شده است.

نگاهی به زمان اولین فعالیت صفحه «استاد کامل» در فضای مجازی و محتوای تخصصی که منتشر شده است و مقایسه‌ی تاریخی آن با رفتارهایی که با عناوین مقدسی چون «عدالت» و «مبارزه با اشرافی‌گری» (که بعدها به «مبارزه با نمایش اشرافی‌گری» تصحیح شد) نشان می‌دهد، اصلا بینش و منش و کنشِ مریدکها برای صفحه «استاد کامل» مهم نبوده و نیست و نخواهد بود. زمانی که حقیر، روشنگری را بر علیه آقای عباسی آغاز کردم، صحبتی از این رفتارهای آنارشیستیِ مریدان نبود. زمانِ آغاز مطالعات میدانی و کتابخانه‌ایِ بنده نیز به چندین سال پیش باز می‌گردد.
. این مطالب را لازم بود عرض کنم تا تفکیک میان «انتقاد بر کردار ضدساختارگرایانه ی سید مهدی صدر الساداتی» و «انتقاد به پندار و گفتار و کردار غفار عباسی» روشن باشد.
پس رسالت صفحه «استاد کامل» در وبلاگ، آپارات، تلگرام، توئیتر و اینستاگرام تنها و تنها نقد «غفار عباسی به عنوان مدعی استادیِ در سلوک» می باشد. اگر چه با توجه به منظومه پنداری غفار عباسی می توان کردار صدر را تحلیل کرد اما این مسئله را از رسالت صفحه خارج می‌دانم و به ذکر اشاراتی اکتفا می‌کنم.


پ.ن1: بزرگواران زیادی این روزها به نقد آقای عباسی پرداخته اند، لازم است از ایشان تشکر و قدردانی کنم.


پ.ن2: کانالی در تلگرام با عنوان «نقد غفاری» وجود دارد که، در فضای رسانه‌ای، پیش از «استاد کامل» آغاز به کار کرده است. تاریخ اولین پست کانال «نقد غفاری»: 20 فوریه 2018، برابر با سه شنبه 1 اسفند 1396 است. این کانال هیچ ارتباطی با صفحه «استاد کامل» ندارد و نشان می دهد که گفتمان نقد تفکرات انحرافی غفار عباسی پیش از رفتارهای غیر متعارف رسانه‌ایِ مریدها آغاز شده است.


پ.ن3: زمان آغاز به کار «استاد کامل» سید مهدی صدر مشغول نوشتن از واکسن و افطاری ساده بود و هنوز دستور «حمله به حوزه» و «پروپاگاندای رسانه‌ای به نام مبارزه با اشرافی‌گری» (که بعدها به «مبارزه با نمایش اشرافی‌گری» تصحیح شد) به او ابلاغ نشده بود.

نظرات (۱)

ای کاش به جای پرداختن به حواشی به اصل مطلب می پرداختید تا همه متوجه اصل موضوع شوند نه سردرگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی