استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

موضع گیری شجاعانه حجت الاسلام مهری (امام جمعه اسلام آباد غرب) علیه گسترش جریان انحرافی غفار عباسی (غفاری) در این شهرستان

شماری از یاران حضرت هادی و حضرت عسکری (علیهما السلام) فرجام شقاوت‌بار و عاقبت بسیار بدی را برای خویش برگزیدند و از راه درست و مسیر حق و عدالت انحراف جستند، با اینکه هم دارای سابقه درخشانی بودند و هم بسیار به محضر آن دو بزرگوار تشرف یافته و هم، پیوندشان سخت و استوار بود. روایات بسیار از آن دو امام معصوم شنیده بودند تا جایی که یکی از آنان با گردآوری و دسته بندی آن روایات، تألیف نموده بود.

علت انحراف آنان را می‌توان موارد زیر دانست:
1- حرص و آز در تأمین منافع نامشروع شخصی.
2- طمع به اموال و امکاناتی که انبوه دوستداران امام عصر (علیه السلام) به آنها داده بودند تا بوسیله آنان به آن حضرت برسد.
3- جاه طلبی و دوستی ریاست و عشق به شهرت و قدرت، تا از ورای آنها به جامعه، فرماندهی و ریاست کنند.
4- و دیگر آفت هستی سوز، پیروی از هوای نفس که انسان را از حق و فضیلت باز می دارد.

سرانجام کارشان به جایی رسید که نفرین و لعنت حضرت مهدی(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) شامل آنان گردید. آن نفرین و لعنتی که بندبند وجود انسان از آن می لرزد و قلبها تکان می خورد.

یکی از آنها «احمد بن هلال» است. او اهل روستای بزرگی از منطقه نهروان بود که میان واسط و بغداد قرار داشت گفته شده که از یاران حضرت هادی یا عسکری (علیه السلام) بود و به هر حال به غلو مشهور است و مورد لعن و نفرین ابدی.
نخست از افراد مورد اطمینان حضرت عسکری (علیه السلام) و از اصحاب خاص و روایت کننده از امامان معصوم (علیه السلام) بود. 54 مرتبه به زیارت خانه خدا رفت که 20 بار با پای پیاده بود. اما دریغا که دچار انحراف و ارتجاع سختی شد، به گونه ای که حضرت عسکری (علیه السلام) او را بسیار نکوهش کرد و در موردش فرمود: از این صوفی ریاکار و بازیگر، پروا کنید.
او تا زمان نیابت جناب محمد بن عثمان زیست و سفارت آن جناب را انکار کرد که توقیع مبارکی از جانب حضرت مهدی (علیه السلام) در مورد لعن و نفرین بر او لزوم اظهار بیزاری از کارهایش، شرف صدور یافت.
از آن پس، دشمنی و عداوت خویش را با امامان نور (علیه السلام) آشکار ساخت که شیعیان او را لعنت کردند و از او بیزاری جستند.
پس از مرگ او، نامه دیگری از جانب امام عصر (علیه السلام) آمد که بار دیگر او را مورد لعن و نفرین قرار داد و بیزاری جستن از او را خاطر نشان نمود.

برخی دیگر از این مدعیان دروغین عبارتند از: محمدبن بن نصیر نمیری، حسن شریعی، محمد بن احمد بغدادی، شلمغانی. برای مطالعه بیشتر می‌توانید این ‌جا را ببینید: http://www.ghadeer.org/Book/1187/177379

چندی پیش امام جمعه محترم اسلام آباد غرب، حجت الاسلام محمد طه مهری، در خطبه‌های خود یادی از «احمد بن هلال» کرد و اخطاری به مدعیان دروغین داد. صوت این قسمت از خطبه ها را بشنوید.

 

پ.ن1: آقای غفار عباسی پس از «حادثه یک آذر» از تمامی فعالیتها کناره گیری کرد. او در نامه ای سرگشاده از مشاوره، منبر و امام جماعت استعفا داد. آقای عباسی بهتر است به جای مظلوم نمایی و تغییر جای «متهم و شاکی» صداقت داشته باشد و راه اصلاح امور را در پیش گیرد. بترسیم از روزی که رازهای نهان ما آشکار خواهد شد!

پ.ن2: بر اساس قوانین فصل دوم از مصوبه 745 شورای عالی حوزه های علمیه، آقای عباسی حق پوشیدن لباس روحانیت را ندارد.

نظرات (۵)

همان گونه که افرادی آنچنانی برای خودشان دکان باز کرده اند، این امام جمعه و امثال او هم دکان مخصوص خود را دارند و انتظار دارند همه مرید و مطیع آنها باشند.
این دعواها، دعوای دو گونه دکانداری است.
از ایشان پرسیده شد منظورشون حاج آقای غفاری نبوده
ح
سلام...
کلیپ رو گوش کردم... هیچ ارتباطی با استاد غفاری نداشت...
چیزی که یه ذهن بنده رسید این است که چون جریان همراه استاد غفاری نتوانست به خوبی برکات وجودی این استاد عزیز را به نسل جوان و عموم مردم برساند، شما و امثال شما بی اختیار و در قالب حرکت علیه این عزیز، به سیاه نمایی و تخریب شخصیت ایشان برخواسته اید، ولی در واقع بازی خورده اید!! یعنی ظاهرا تخریب می کنید اما در واقع ابزار معرفی، تبلیغ، و ترویج بیانات روشن ایشان که چیزی جز معارف اهل بیت نیست شده اید. پس به کار خود ادامه دهید، جریان عرفان انقلابی به تلاش شما نیاز دارد...
حادثه یک آذر ؟ بیشتر توضیح میدید ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی