استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

خضر و موسی

❇️ آشنایی موسی با شخصی که از جانب خدا «رحمت و علم» داشت در سوره کهف آمده است. برخی از روایات گفته‌اند آن شخص همان جناب خضر علیه السلام است، و موسی هم همان حضرت موسی علیه السلام پیامبر اولوالعزم است.
❇️ موسی از آن شخص درخواست همراهی می‌کند برای فراگیری همان چیزی که به او آموخته‌اند؛ اما پاسخ می‌شنود که «تو شکیباییِ همراهی با من را نداری». پایان ماجرا هم همین است. موسی نتوانست در مقابل کارهای خلاف ظاهر شریعتی که آن شخص انجام می‌دهد سکوت کند و از او علت را جویا می‌شد، حال آن‌که قرار را بر نپرسیدن گذاشته بودند تا راز کارها آشکار شود. خضر پس از سومین بار راز کارهای عجیبش را فاش کرد.
🔴 برخی از مدعیان معنویت از «خضروموسی» در جهات غیر الهی استفاده می کنند. آن ها برای بهره بری از مریدان این ماجرا را تکرار می کنند. اصرار می کنند که مرید نباید در مقابل دستورات خضر راه چون و چرا کند؛ و طی طریق با پرسشهای زیادی از دستورات ممکن نیست! فاجعه زمانی رخ می دهد که دستوراتی مغایر با شرع صادر می شود. پیر طریقت که #خودخضرپندار است، داستان #خضروموسی را یادآور می شود که: «جناب خضر قتل نفس کرد اما این ظاهر امر است! شریعت می گوید گناه است اما در باطن و طریقت، کارِ درست همان بود که خضر انجام داد! و موسی به دلیل سوالات زیادی که پرسید توفیق ادامه همراهی نداشت! پس بر سالک لازم است تنها به دستورات عمل کند و در استاد و خضر راه شک نکند حتی اگر این دستورات با ظاهر شریعت در تضاد باشد! »
🔴 سخن در این باب بسیار است. خیلی از مریدان مدعیان دروغین بر اثر همین اشتباه، به نام معنویت و طریقت سر از ناکجا آباد در آوردند. فکر کرده اند که هر چه استادشان گفت باید انجام دهند حتی خلاف شرع!
❇️ عارفان حقیقی تاکید می کنند که دستورات باید ماثور و از اهل بیت علیهم السلام باشد، حتی نباید ذکری غیر از اهل بیت علیهم السلام توصیه شود، شماره‌ی اذکار و اوراد نیز باید بر اساس فرمایش اهل بیت علیهم السلام باشد، چه رسد به این که یک نفر بیاید و به نام عرفان، بر خلاف دستورات اهل بیت علیهم السلام فرمان دهد و امر به گناه کند!
🔴 شنیده شده در پیاده روی اربعین همین امسال، آقای غفار عباسی یک ذکر غیر ماثور پیشنهاد داده اند: «زهرا حسین، حسین زهرا» این که اذکار غیر ماثور از یک شخص غیر صالح چه تاثیرات سوئی می تواند داشته باشد مجال بیانش نیست، حتی اگر در ظاهر ذکری با معنا و مفهوم صحیح باشد.

📌 پ.ن۱: همسر یکی از مریدانِ «غ.ع» گفته بود: یک بار که حضرت استاد منزل ما میهمان بود، همسرم مرا کنار کشید و گفت: «چرا از حضرت استاد حجاب کرده ای؟ چه نیازی به پوشش است؟ مگر نمی دانی که ایشان ولیّ خداست. آیا تو در خلوتت از امام زمان حجاب می‌گیری؟ ایشان هم #ولی_خدا ست و نیازی نیست خودت را بپوشانی. #ولی_خدا ناظر به خَلوت و جَلوَت ماست!»
📌پ.ن۲: ماجرای خضروموسی در قرآن پیچیدگی‌هایی دارد که در موردش خواهم نوشت؛ ان شاءالله.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی