استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

نقد آقای غفار عباسی (غفاری)

استاد کامل

این وبلاگ محلی است برای گفتگو پیرامون آقای غفار عباسی، ملقّب به غفاری. قصد دارم در این وبلاگ به اشتباهات و تناقضاتی که در جریان آقای عباسی (غفاری) مشاهده کرده ام بپردازم. اگر کسی از طرفداران ایشان در اینجا هست، و این مطالب را میبیند، میتواند خطاهای من را با من در میان بگذارد.


نشر و چاپ و استفاده از محتوای وبلاگ و صفحات «استاد کامل» آزاد است حتی بدون ذکر نام.

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پرسش:
‎باتوجه به ادعای افراد مختلف به شاگردی خصوصی خدمت فقیه عارف، حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت، خواهشمندیم شاگردان خصوصی معظم‌له را در عرفان معین فرمایید.

‎پاسخ:
‎عارف بزرگ؛ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌الله نفس‌الزکیه بیش از ۶٠ سال اقامت در قم، کسی ندید ایشان جلسه درس اخلاق داشته باشند؛‌ یا بر مسند تدریس نشسته و ادعای استادی کنند، گرچه تمام رفتار و اعمال و گفتارشان درس بود باعمل؛
‎البته در طول ده‌ها سال، صدها نفر در جلسات درس خارج فقه و اصول ایشان در منزل و مسجد شرکت داشته‌اند و آنچه در طی مسیر، از معظم‌له در مشکلات و امراض صعب‌العلاج خود جویا می‌شدند با یک جمله و یا چند کلمه پاسخگو بوده‌اند و همین‌گونه با نامه؛ و از پذیرفتن افراد به غیر از بزرگان علماء معذور بودند.
‎دائما روش ایشان هدایت عملی انسان‌ها به سعادت ابدی و دوری از شقاوت بود. بنابراین هیچ تدریس عرفانی و حتی خصوصی هم نداشته‌اند.

‎و می‌فرمودند: کسی را نیافتم که آنچه به ما به امانت سپرده بودند، به ایشان بسپاریم.

‎بنابراین ادعای شاگرد عرفان خصوصی آقا هم دروغ محض است.
‎منبع: سایت معظم له

http://bahjat.ir/fa/content/10519

نظرات (۵)

سلام
شما که نظرات مخالف رو منتشر نمیکنید
ان شاالله توجیه شرعی براش دارید.
بسم الله الرحمن الرحیم
تکذیبیه های مورد اشاره اولا توسط بیت آیت الله سعادت پرور و آیت الله بهجت صادر شده و نه از جانب خود ایشان. دوما ایشان خود هیچگاه اعلام نکرده است که من شاگرد سلوکی آیت الله بهجت هستم. بلکه حتی در سخنرانی های خود تاکید کرده اند که ایشان اصلا شاگرد سلوکی و عرفانی نداشته اند که نامه بیت ایشان هم موید این مطلب است. ثالثا لفظ شاگرد برجسته را که در تبلیغات سخنرانی ایشان استفاده شده است به معنای شاگرد سلوکی نیست بلکه ایشان شاگرد دروس فقه و اصول حضرت آیت الله بهجت بوده اند. مثل اینکه گفته می شود آیات احدی و مصباح و... شاگرد آیت الله بهجت هستند. چرا سال گذشته که برادر حضرت آیت الحق سعادت پرور در قید حیات بودند آقایان از ایشان تکذیبیه نگرفتند تا حقیقت بر همه آشکار شود؟! چرا از آیات مصباح و احدی تکذیبیه نمی گیرید؟! راستی چرا اسمی از چندین شهید مدافع حرم که شاگرد ایشان بوده اند نمی برید. چرا نامی از "شهید جاوید الاثرمدافع حرم"، "ابراهیم عشریه" نمی برید که سالها تحت تربیت سلوکی ایشان بودند و حتی در لحظات آخر زندگی در وصیت نامه خود از استادش آیت الله غفاری یاد می کند و حتی از ایشان می خواهد که در عالم برزخ نیز از او دستگیری کند. بنده شهیدان عشریه و مهدی طهماسبی را میشناختم و از ولایت مداری و دلدادگیشان نسبت به انقلاب و تقوا و اخلاصشان آگاه بودم. نکند فکر میکنید که آنها هم به بیراهه رفته اند؟! چرا آن جوانان به قول شما پاک سرشت سراغ دیگر شاگردان آیت الحق سعادت پرور نمی روند؟! بنده از شاگردان ایشان نیستم اما دوستان زیادی دارم که با ارتباط با ایشان متحول شده اند و نگاه و مبداء میلشان از مادیات به معنویات تغییر کرده است. جز این است که ایشان و شاگردانش در سخن و عمل بر پیروی از ولایت فقیه و دفاع از انقلاب تاکید میکنند.آیا ایشان اهل ظهور کرامت است؟! آیا ایشان کرامتی جز احیاء القلوب از خود نشان داده است؟! چرا از سخنان و رفتار ایشان بدترین برداشت ممکن را میکنید؟! چرا برای حرف های خود برهان بین و دلیل روشن نمی آورید؟! چرا براحتی اولیای الهی را تکذیب می کنید؟! چرا آنها را خانه نشین میکنید و دیگران را محروم؟! اگر واقعا به دنبال اصلاح هستید این چرا ها را جواب بدهید؟
پاسخ:
در وصیت نامه بسیاری از شهدای دفاع مقدس هم از آیت الله منتظری با تجلیل یاد شده ...
نظر بیت علما و مراجع معظم، محترم ولی صائب نیست. دقیقا این رد قطعی و آشکار خلاف سیره علمای عزیز است(.
اطلاع رسانی عالیه لایک
با سلام خدمت شما.
ایشان در هیچ جای از صحبتهایشان از شاگردی عرفانی حضرت آیت اله بهجت سخنی به میان نیاورده اند.
ایشان شاگرد درس خارج معظم له بوده اند که همانطور که در مکتوب آمده در طول سالها تدریس معظم له صدها نفر پای درس ایشان کسب فیض نموده اند.و نشر این سوال و جواب فقط تشویش اذهان عمومی میباشد.
پاسخ:
آقای عباسی (غفاری) حتی نمیداند که چند سال شاگرد ایشان بوده است و این قبیل تناقض گویی در گفتار ایشان کم نیست. (اینجا را ببینید)
ضمن این که ایشان در صحبت هایش افراد را دعوت میکند که بیایند و از محضر کسانی که 25 سال با آقای بهجت بوده اند (اشاره به خودش) استفاده کنند. اگر این سوء استفاده از عنوان شاگردی آیت الله بهجت نیست، پس چیست؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی